نوشته شده توسط : ali

در جریان تاسیس شرکت ، همه اشخاص دست اندر کار در این روند ممکن است مرتکب تخلفاتی متضمن تحقق بزه کیفری گردند. بزه ارتکابی می تواند دارای جنبه خصوصی یا عمومی باشد. این گونه جرایم را از جهت منبع قانونی می توان به دو دسته تقسیم نمود : گروه نخست ، جرایمی هستند که نه در لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347، بلکه در قوانین جزایی و به ویژه قانون مجازات اسلامی مورد پیش بینی قرار گرفته اند. برای نمونه بزه های دزدی، خیانت در امانت، جعل و استفادده از سند مجعول گرفته اند. برای نمونه بزه های دزدی، خیانت در امانت، جعل و استفاده از سند مجعول و ... در قانون مجازات برای همه اشخاص بدون توجه به حرفه آن ها پیش بینی شده اند.
دسته دوم، جرایمی اند که در لایحه اصلاحی قانون تجارت مشخصاَ در رابطه با تصمیمات و اقدامات مرتبط با روند تشکیل و ثبت شرکت مقرر شده است. ماده 243 لایحه اصلاحی در پنج بند مواردی را به عنوان بزه پیش بینی نموده که از ماهیت متفاوت برخوردار بوده و برخی از این مقررات ناظر به تشکیل و ثبت شرکت است. طی بند یک :
" هر کس که عالماَ و برخلاف واقع پذیره نویسی سهام را تصدیق کند و یا برخلاف مقررات این قانون اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید و یا مدارک خلاف واقع حاکی از تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند و یا در تعیین ارزش آورده غیرنقد تقلب اعمال کند ".
به جزای نقدی یا حبس یا هر دو محکوم خواهد شد.
بخش اول و دوم اعمال مذکور بیشتر متوجه موسسین و بخش سوم از جرایم یادشده ( ارائه مدارک خلاف واقع حاکی از ثبت شرکت ) شامل هر کسی است که به عنوان دارنده سمت قانونی یا با تظاهر به داشتن چنین عنوانی مدارک غیرواقعی یا مجعول به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می کند. در رابطه با بزه مزبور یادآوری این نکته ضرورت دارد که چنانچه مدارک تقدیمی مجعول باشد، شخص مورد نظر ممکن است به علت جعل و استفاده از یند مجعول نیز محکوم گردد و لذا مقرره مذکور در یند یک ماده 243 مرقوم را باید جرمی مستقل از جعل و استفاده از سند مجعول به شمار آورد وگرنه نیازی به وضع مقرره خاص نبود. به علاوه جرم مورد بحث، خواه منجر به ثبت شرکت شده یا نشده باشد، محقق می گردد. بالاخره، بزه تقلب درآورده غیرنقد، اشخاص متعدد و به ویژه ارزیاب یا کارشناس تقویم کننده سرمایه غیرنقد و نیز یک یا چند تن از موسسین را که در ارزیابی متقلبانه نقش داشته، دربرمی گیرد.
مطابق بند 3 :
" هر کس از اعلام مطالبی که طبق مقررات این قانون باید به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کند بعضاَ یا کلاَ خودداری نماید و یا مطالب خلاف واقع به مرجع مزبور اعلام دارد " ، مشمول کیفر خواهد بود.
حکم این بند را در دو موقعیت متفاوت می توان دارای اثر دانست. موقعیت نخست که احتمالاَ در بند 3 مورد نظر قانون گذار بوده است، به دوره تاسیس شرکت و به ویژه مرحله ثبت آن بازمی گردد. بدین معنا که اشخاص مسئول به دادن اطلاعات یا مدارک لازم به مرجع ثبت شرکت ها از انجام این وظیفه خودداری و یا با دادن اطلاعات نادرست، وظیفه خویش را به درستی به انجام نرساند. شاید از جمله این موارد بتوان از شخص یا اشخاصی نام برد که از سوی مجمع موسسین ( سهامی عام ) یا موسسین (سهامی خاص ) ملزم به تسلیم مدارک نهایی جهت ثبت شرکت ها به آن مرجع بوده اند، ولی با خودداری از انجام تکلیف به موقع، موجبات صدور گواهی عدم ثبت شرکت ها به شرح مقرر در ماده 19 را فراهم آورده اند. علاوه بر وضعیت بالا، با توجه به زیان عام در حکم مندرج در بند 3 و عدم وجود قرینه ای به محدود ساختن آن به مرحله تاسیس شرکت، باید بتوان حکم مزبور را ناظر به دوره پس از تاسیس شرکت نیز دانست.
ماده 248 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 مورد دیگری از اعمال مجرمانه ناظر به تشکیل شرکت را پیش بینی نموده است که به موجب آن :
" هر کس اعلامیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه شرکت سهامی را بدون امضاهای مجاز و نام و نشانی موسسین یا مدیران شرکت منتشر کند به جزای نقدی از ده هزار تا سی هزار ریال محکوم خواهد شد ".
این ماده، دو بخش کاملاَ جدا از هم دارد و بخش اول آن یعنی انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام به جرایم دوره تاسیس شرکت سهامی ( عام ) مربوط می گردد. این امر از منطوق ماده و به ویژه عبارت " نام و نشانی موسسین " فهمیده می شود، در حالی که بخش دیگر یعنی " اطلاعیه انتشار اوراق قرضه " مشخصاَ به زمان فعالیت شرکت و دوره پس از تشکیل آن برمی گردد.
علاوه بر مواد قانونی یادشده، بخشی از ماده 249 نیز به یکی از جرایم مرتبط با تاسیس شرکت اشاره دارد، که به موجب آن :
" هر کس با سوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار شرکت سهامی به صدور اطلاعیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه که متضمن اطلاعات نادرست یا ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا ناقص داده باشد به مجازات شروع به کلاهبرداری محکوم خواهد شد و هر گاه اثری بر این اقدامات مترتب شده باشد مرتکب در حکم کلاهبرداری بوده و به مجازات مقرر محکوم خواهد شد ".
آنجا که به تعهد خرید اوراق بهادار شرکت سهامی از راه صدور اعلامیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه ، ناظر به خرید ( یا تعهد سهام ) دوره پذیره نویسی برای تشکیل و نیز برای افزایش سرمایه شرکت سهامی عام است.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.
در ماده ( 2 ل. ا. ق. ت ) تصریح شده است : " شرکت سهامی یک شرکت بازرگانی محسوب می شود، ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد".
بدین ترتیب شرکت سهامی را این طور تعریف می کنیم : " شرکت سهامی شرکتی است که با رعایت مقررات قانون مدنی راجع به شرایط صحت قرارداد ها و قواعد قانون تجارت و ثبت شرکت ها و شرایط مورد توافق بین شرکاء ، برای امور انتفاعی اعم از تجاری و غیرتجاری تشکیل می شود. سرمایه آن نیز به سهام متساوی القیمت تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها و سود حاصله است ".
ماده (4) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت می گوید : شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود:
نوع اول: شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند این گونه شرکت ها،شرکت سهامی عام نامیده می شوند.
نوع دوم: شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.

    تمایز در فلسفه تاسیس

هر یک از دو شرکت سهامی عام و خاص به منظوری خاص و متفاوت ، موضوع قانون گذاری قرار گرفته اند. شرکت نخست به عنوان راهکاری جهت انجام فعالیت های تجاری نیازمند سرمایه بالاتر و حوزه گسترده تر کاری مدنظر است. این شرکت با پذیرش عمومی سرمایه از طریق پذیره نویسی از چند جهت به منظور بالا مدد می رساند. دعوت همگانی به طور طبیعی موجب رجوع اشخاص بسیاری می گردد که هر چند به تنهایی دارای مایه مالی اندک هستند، لکن با انباشت سرمایه های کوچک، دارایی کلانی فراهم می آورند که عموماَ از طریق سازوکارهای خصوصی، تامین آن یا غیرممکن و یا نیازمند تلاش فراوان و تحمیل بار سنگین بر اشخاص محدود است. همچنین ، اعطای فرصت به عموم مردم جهت ورود به حوزه تجارت، باعث عضویت اشخاص به عنوان سهامدار در شرکت سهامی عام می شود که عموماَ با شمار سهامداران شرکت سهامی خاص قابل مقایسه نیست. جمع ویژگی مزبور، یعنی شمار گستره سهامداران خرده پا از یک سو و محدودیت ارزش اسمی هر سهم حداکثر به ده هزار ریال در شرکت یادشده از سوی دیگر نشانگر نقشی است که قانون گذار برای آن در حوزه اقتصاد در نظر داشته است. این نقش را می توان در به کارگیری سرمایه های کوچک و سرگردان به منظور اهداف کلان ضمن تسهیل فعالیت تجاری با منع محدودیت های متعارف از جمله مشروط نمودن انتقال سهام به موافقت مجامع و یا مدیران دید.

    بنیادی ترین تفاوت تشکیل شرکت سهامی خاص و عام

قانون گذار با توجه به اهداف و کارکردهای شرکت های سهامی خاص و عام ، شیوه تشکیل این دو شرکت را متفاوت دیده است. بنیادی ترین بخش این تفاوت ، امکان پذیره نویسی و یا پذیرش عمومی سرمایه از راه پذیره نویسی در شرکت سهامی عام و ممنوعیت بهره گیری از این راهکار در شرکت سهامی خاص است.
پذیره نویسی را باید امتیازی تلقی نمود که قانون گذار بنا به ملاحظات خاص مربوط به شرکت های سهامی عام به این شرکت اعطا نموده است. سازوکار یاد شده از این جهت امتیازی مهم به شمار می رود که طرق تامین سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت و یا فراهم آوردن نقدینگی لازم جهت افزایش سرمایه در شرکت های تجاری، محدود و در عین حال بسیار پرهزینه است. بر همین اساس، تجویز مراجعه به عموم آسان ترین و ارزان ترین شیوه جذب سرمایه به شمار می رود. علاوه بر مزایای گفته شده، راهکار پذیره نویسی ، تعهدات و مسئولیت های حقوقی ناظر به دیگر روش های تامین سرمایه، از قبیل دریافت وام و تسهیلات از منابع بانکی یا مالی اعتباری و یا انتشار اوراق مشارکت را ندارد.
از سوی دیگر، اعطای امتیاز مزبور مستلزم رعایت تشریفات و اقدامات دقیقی دانسته شده است که عدم رعایت هر یک از آن ها ممکن است موجبات بطلان اقدام و در نتیجه بطلان شرکت حتی پس از ثبت را فراهم آورد. دریافت مجوز انتشار آگهی پذیره نویسی تنها پس از ارائه برخی مدارک به اداره ثبت شرکت ها و احراز صحت و تطبیق آن ها با قانون از سوی مرجع مزبور امکان پذیر است، تا این امتیاز قانونی وسیله ای برای سوء استفاده اشخاص سودجو به کار گرفته نشود. احکام و قواعد حاکم بر تاسیس، عموماَ آمره بوده و رعایت هر یک از آن ها اعمال دیگری و موثر در کل تاسیس شرکت است.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 موضوع فعالیت شرکت در تهران و کرج :

از اقدامات اولیه برای تاسیس شرکت تصمیم گیری جهت تعیین موضوع شرکت می باشد.موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت و اهدافی است که آن شرکت برای آن منظور تشکیل شده است.
تعدادی از موضوعات قبل از به ثبت رسیدن شرکت نیاز به مجوز ندارند ، برخی دیگر با توجه به تصریح قوانین و مقررات قبل از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها ، می بایست از مرجع مرتبط مجوز اخذ نمایند و برخی دیگر نیز موضوعاتی هستند که قابلیت ثبت را ندارند.
امروزه، وجود شهرک های بزرگ صنعتی و تولیدی در کرج باعث شده است که شرکت های بسیاری با این موضوع  فعالیت به ثبت برسند. در این رابطه نکته حائز اهمیت آن است که ارائه مجوز برای ثبت شرکت در کرج با موضوعات تولیدی ضروری است. در حالی که فعالیت های تولیدی در تهران نیازی به ارائه مجوز ندارند.

    نیاز به ارائه معرفی نامه جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در کرج

جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در کرج، در ابتدا می بایست معرفی نامه از جانب شرکت و یا موسسه و ارگان دولتی دریافت گردد. در صورتی که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در تهران، بدون نیاز به ارائه معرفی نامه از طریق ادارات پلیس به + 10 امکان پذیر است.

    ارائه کارت پایان خدمت وظیفه عمومی جهت ثبت شرکت در کرج

یکی از مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کرج، ارائه کارت پایان خدمت مدیر عامل شرکت است. در صورتی که  ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارد .
رایج ترین و متداول ترین انواع شرکت های تجاری در تهران و کرج کدامند ؟
ماده 20 باب سوم ( فصل اول ) قانون تجارت شرکت های تجاری را مشتمل بر 7 قسم ذیل تقسیم می کند :
1-شرکت های سهامی
2- شرکت با مسئولیت محدود
3- شرکت تضامنی
4- شرکت مختلط غیرسهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف
مطالعات بازرگانی نشان می دهد از میان شرکت های هفت گانه فوق شرکت های ردیف 1-2-3 یعنی شرکت های سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی در زمره شرکت های فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی محسوب گردیده که با مقایسه میان این شرکت ها ، شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص ، با استقبال بیشتری رو به رو شده اند.
در مقابل ، شرکت های ردیف 4- 5 – 6 و 7 یعنی شرکت های مختلط غیر سهامی – مختلط سهامی و نسبی چندان در عرصه تجارت و بازرگانی و امور انتفاعی ، نمود نداشته و حذف و ابطال آن ها از زمره شرکت های بازرگانی هیچگونه خلاء یا مشکلی در این خصوص ایجاد نخواهد کرد.چرا که مجموع شرکت های مختلط سهامی و غیرسهامی که از زمان تصویب قانون تجارت تا پایان دهه 80 تاسیس گردیده اند به عدد 30 بالغ نمی شود و بسیاری از همین تعداد اندک نیز به فاصله کمی از زمان ایجاد ، منحل و یا بلااستفاده رها شده اند. شرکت های تعاونی نیز عمدتاَ در جهت رفاه حال شرکاء تشکیل گردیده و عملاَ در عدد شرکت های تجاری و انتفاعی محسوب نمی شوند.
در باب شرکت بامسئولیت محدود :
شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه ی خود ، در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه ی نقدی یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است .
در این شرکت :
- حداقل تعداد مدیران ، یک نفر می باشد. ( برخلاف شرکت های سهامی اولاَ مدیر یا مدیران ممکن است از بین شرکاء یا خارج انتخاب شوند. ثانیاَ مدت خدمت آنان ممکن است محدود یا نامحدود باشد ).
-  اعضاء هیئت مدیره نباید کارمند بوده و دارای سابقه کیفری ( سوء پیشینه ) باشند.
شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه ی آن توسط موسسین تامین گردیده است  ، مواد اصلاحی قانون تجارت  با تشریفاتی کمتر و اموری ساده تر که طبعاً شرکا کمتری دارد  ، یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود.سرمایه ی شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون باشد.
در شرکت مذکور :
- در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
-  در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
- حداقل تعداد مدیران و بازرسین عبارت است از : حداقل 3 عضو هیات مدیره + یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل
- ساختار مدیریتی شرکت : مجمع عمومی + هیات مدیره + بازرسین ( یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل )
- دوره انتخاب مدیران در شرکت های سهامی خاص برای مدیران ( اعضای هیات مدیره ) و مدیر عامل شرکت حداکثر دو سال می باشد. اما برای بازرسین یک سال می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• چاروق :
چاروق عبارت است از پاپوش و پا افزاری که از قدیم الایام مورد استفاده بوده و به اشکال مختلف تهیه و ساخته می شده است و قسمت اعظم مترال آن در قدیم از چرم بوده است.
چاروقی که مد نظر ماست هم اکنون در بعضی از شهرهای ایران به صورت یک صنعت دستی ظریف ساخته و عرضه می شود. در گذشته نوعی کفش و پاپوش بوده است که از چرم ساخته می شده و در روستاها بیشتر چوپانان از آن استفاده می کرده اند و اغلب بدون پاشنه بود، با تسمه هایی که به ساق پا می پیچیده اند.
چاروق از صنایع هنری، دستی و تزئینی به شمار می رود که فرم وشکل خاصی دارد و با مواد اولیه ویژه ای که صرفاَ برای راه رفتن روی قالی و اتاق های مفروش ساخته می شود که سابقا پشت بسته و بدون پاشنه بوده؛ ولی چند سالی است که به صورت نعلین و پاشنه دار ساخته می شود و فقط کف آن از چرم و رویه آن به رنگ های مختلف از نخ های ابریشمی و سیم های گلابتون بافته و تزئین می شود.
چرم گاوی، نوار زیگزاگ، پاشنه های چوبی، نخ ابریشمی رنگی،نخ گلابتون و مخمل و...از جمله موادی است که در چاروق دوزی مورد استفاده قرار می گیرد و گزن، سوزن، قلاب، چکش و مشته از ابزارهای چاروق دوزی است که مشابه ابزار کفاشی می باشد.
• ثبت شرکت چاروق دوزی :
افراد می توانند با ثبت شرکت چاروق دوزی، این هنر ایرانی با ظرافت را با صادرات به سراسر جهان معرفی نمایند و کسب و کار خود را در این زمینه گسترش دهند.
این شرکت را می توان در قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. در ذیل، به بررسی شرایط و مدارک ثبت شرکت چاروق دوزی می پردازیم.
• شرایط ثبت شرکت چاروق دوزی سهامی خاص:

    حضور 3 نفر سهامدار اصلی به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از سهامداران باشد.
    سرمایه اولیه: معادل یا بیشتر از صد هزار تومان
    واریز 35% مبلغ سرمایه اولیه به حساب بانکی به نام شرکت و ارائه رسید و گواهی بانکی

• مدارک زیر برای ثبت شرکت چاروق دوزی سهامی خاص باید تهیه و تکمیل گردد:

    تصویراز مدارک شناسایی همه اعضاء(کارت ملی و شناسنامه)
    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
    اقرار کتبی و امضا شده توسط همه اعضا
    اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز
    تنظیم وکالتنامه رسمی به نام وکیل (چنانچه امور توسط وکیل انجام شود).

• شرایط ثبت شرکت چاروق دوزی با مسئولیت محدود :

        وجود حداقل 2 نفر شریک
        تعهد به پرداخت کل سرمایه و اقرار مدیر عامل به دریافت آن
        سرمایه ثبت شرکت یک میلیون ریال

• مدارک ثبت شرکت چاروق دوزی با مسئولیت محدود :

        تصویر مدارک شناسایی اعضا مشتمل بر کپی شناسنامه و کارت ملی
        دو برگ شرکتنامه
        ارائه نسخه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
        دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
        دو جلد اساسنامه
        اقرار نامه امضا شده توسط اعضاء
        اخذ مجوز ثبت شرکت مهندسی در صورتی که موضوع فعالیت نیازمند مجوز باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• مفهوم ادغام :

برای ادغام در لغت معانی متعددی ذکر شده است مانند: 1_ درهم فشردن و فرو بردن دو چیز، داخل کردن چیزی در چیز دیگر.2_ در آوردن حرفی در حرف دیگر، حرفی را در حرف دیگر فرو بردن و به تشدید خواندن.
ادغام در مفهوم اصطلاحی از مفهوم لغوی الهام گرفته و در یک معنا به مفهوم داخل کردن یک یا چند شرکت تجاری در یک شرکت تجاری دیگر می باشد که نتیجه آن افزایش سرمایه شرکت موجود و زوال و نابودی شرکت های ادغام شونده می باشد. از ادغام به مفهوم فوق که کاملترین نوع ادغام می باشد تحت عنوان ادغام قانونی یا واقعی نیز نام برده می شود. البته ادغام انواع مختلف دارد که در ادامه بحث به آن اشاره خواهد شد.

• انواع ادغام واقعی :

* ادغام واقعی یا قانونی عبارت است از این است که به موجب قراردادی که بین دو یا چند شرکت تجاری ایجاد می شود شخصیت حقوقی یک یا چند شرکت یا همه شرکت های تجاری طرف قرارداد و کلیه حقوق و تعهدات شرکت یا شرکت های تجاری محو شده به یکی از آنها یا به یک شرکت جدیدی که ایجاد می شود منتقل می شود.
ادغام واقعی یا قانونی به دو نوع ساده و ترکیبی تقسیم می شود .
الف_ ادغام ساده آن است که یک یا چند شرکت تجاری در یک شرکت تجاری دیگر ادغام می شود به طوری که شخصیت حقوقی شرکت یا شرکت های ادغام شونده محو شده و از بین می رود ولی شخصیت حقوقی شرکت پذیرنده به قوت و اعتبار خود باقی می ماند و کلیه حقوق و تعهدات، دارایی، دیون و مطالبات شرکت یا شرکت های ادغام شونده به شرکت پذیرنده منتقل می شود که در ماده 105 قانون برنامه پنجم توسعه کشورازاین نوع ادغام تحت عنوان ادغام یک جانبه یاد شده است.
ب_ ادغام ترکیبی آن است که دو یا چند شرکت تجاری با یکدیگر ادغام می شود به طوری که شخصیت حقوقی هر دو طرف قرارداد از بین رفته و از ترکیب آنها شرکت تجاری جدیدی با شخصیت حقوقی جدید ایجاد می شود و در نتیجه ادغام، کلیه حقوق و تعهدات، دارایی، دیون و مطالبات شرکت یا شرکت های موضوع ادغام به شرکت جدید منتقل می شود که در ماده 105 قانون برنامه پنجم توسعه کشور از ادغام مزبور به عنوان ادغام دو یا چند جانبه تعبیر شده است.

• مرجع تصمیم گیری در مورد ادغام شرکت های تجاری :

در مورد تصمیم گیری در مورد ادغام شرکت های تجاری باید بین دو مورد قائل به تفکیک شد. زیرا قانونگذار فقط در مورد شرکت های تعاونی به صراحت از ادغام سخن گفته و برخی از احکام آن را بیان کرده است ولی در مورد شرکت های تجاری دیگر تصریح قانونی وجود ندارد. برهمین اساس ابتدا بحث مذکور در مورد شرکت های تعاونی مطرح شده و سپس در مورد سایر شرکت های تجاری بیان می شود.

• مرجع تصمیم گیری در شرکت های تعاونی :

مطابق ماده 53 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران 1370، ادغام شرکت های تعاونی با تصویب مجامع عمومی فوق العاده شرکت ها ی مورد نظرانجام می گیرد. ماده 53 در این مورد مقرر داشته است : « شرکت های تعاونی می توانند در صورت تصویب مجامع عمومی فوق العاده و طبق مقررات آئین نامه اجرایی این قانون با یکدیگرادغام شوند.
تبصره صورت جلسات مجامع عمومی فوق العاده تعاونی های ادغام شده منظم به مدارک مربوط باید حداکثر ظرف مدت دو هفته برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شده و خلاصه تصمیمات به اطلاع کلیه اعضاء و بستانکاران برسد».
مطلب قابل توجه این است که به صرف تصویب مجامع عمومی فوق العاده شرکت های ادغام شده، ادغام واقع نشده بلکه به موجب آئین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، تصویب وزارت تعاون نیز لازم وضروری است. برای این منظور، مسئولین شرکت بعد از تصویب ادغام از سوی مجامع عمومی فوق العاده شرکت، باید صورت جلسه های مجمع را جهت رسیدگی و تأیید به وزارت تعاون بفرستند و وزارت مذکور ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت مدارک ،باید نظر خود را مبنی بر تأیید یا ردّ ادغام ، و انطباق یا عدم انطباق چگونگی تشکیل مجمع های فوق العاده مزبور، مستند به موازین قانونی یا مقررات اساسنامه آنها به شرکت های تعاونی مربوط ابلاغ نماید ( ماده 10 آئین نامه ).
مستفاد از آئین نامه فوق این است که رسیدگی وزارت تعاون جنبه شکلی داشته و فقط ازاین جهت ادغام را بررسی می کند که جلسات مجمع عمومی فوق العاده مطابق مقررات قانونی تشکیل شده است یا نه و از نظر ماهوی آن را مورد بررسی قرار نمی دهد یعنی به دلایل ادغام وغیره رسیدگی نمی کند.
مطابق ماده 96 قانون شرکت های تعاونی مصوب 1350 نیز، مرجع تصمیم گیرنده در مورد ادغام، مجمع عمومی فوق العاده می باشد البته در این قانون نیز تصویب مجمع مزبور نهایی نبوده و مرجع نهایی وزارت تعاون می باشد که نسبت به تأیید ادغام یا ردّ آن اقدام می نماید. دخالت وزارت تعاون نشانگر دخالت روز افزون دولت در شرکت های تعاونی است و گرفته شده از مقررات یاد شده این است که تا زمانی که وزارت تعاون مصوبه مجمع عمومی فوق العاده را مبنی بر ادغام تأیید ننموده مصوبه مذکور از نظر حقوقی اثری نخواهد داشت. البته در قانون شرکت های تعاونی 1350، برای اعضای شرکت نیز حق اعتراض به تصمیمات مجامع عمومی فوق العاده پیش بینی شده است و اشخاص یاد شده تا یک ماه می توانند به تصمیم مزبوراعتراض نموده و اعتراض خود را باید به شرکت یا اتحادیه مربوطه و همچنین به وزارت تعاون تسلیم کنند. (ماده 98 قانون شرکت های تعاونی)
به نظر می رسد حق اعتراض مذکور از نظر حقوقی چندان قابل توجه نمی باشد. زیرا وقتی مطابق مقررات قانونی، حق اخذ تصمیم در مورد ادغام به مجمع عمومی فوق العاده واگذار گردیده است و مجمع مزبور نیز مطابق با حد نصاب های مقرر در قانون اقدام به تشکیل جلسه و اخذ تصمیم نموده است وجهی برای اعتراض باقی نمی ماند چنانجه مجمع عمومی فوق العاده در مورد انحلال شرکت نیز می تواند تصمیم بگیرد ولی حق اعتراض برای اعضاء در مورد انحلال مقرر نشده است.

• مرجع تصمیم گیری در شرکت های تجاری دیگر:

برخلاف شرکت های تعاونی، در دیگر شرکت های تجاری، همانگونه که اشاره گردید قانونگذار بحث ادغام را پیش بینی نکرده است اگرچه به موجب قوانین بعدی مانند ماده 105 قانون برنامه پنجم توسعه کشور جواز ادغام پیش بینی شده است ولی در مورد مرجع تصمیم گیرنده در خصوص موضوع مقرراتی وضع نشده است. یکی از حقوقدانان اعتقاد دارند که در این شرکت ها، ادغام باید به تصویب کلیه شرکای شرکت برسد و مجامع عمومی نمی توانند تحت پوشش تغییر اساسنامه، شرکتی را در شرکت دیگر ادغام کنند. مستند قانونی ایشان در این خصوص ماده94 ل.ا.ق.ت می باشد که تأکید می کند هیچ اکثریتی نمی تواند به تعهدات صاحبان سهام بیفزاید.
به نظر می رسد این دیدگاه در مورد تمامی شرکت های تجاری قابل قبول نمی باشد.
زیرا ادغام در تمام شرکت های تجاری با افزابش تعهدات شرکای شرکت ملازمه ندارد تا نیاز به تصویب همه شرکای شرکت باشد بلکه در این مورد باید بین شرکت های شخص و سرمایه قائل به تفکیک شد. منظور این است که در شرکت های سرمایه که مسئولیت شرکاء محدود به آورده آنها ( اعم از مبلغ اسمی سهام یا آورده) می باشد با ادغام دو یا چند شرکت سرمایه مانند سهامی خاص، تغییری در مسئولیت و تعهدات شرکاء ایجاد نمی شود زیرا سهام آنها در حال ثابت بوده و نه در جهت کاهش و نه در جهت افزایش تغییری رخ نخواهد داد تا موجب افزایش تعهدات آنها گردد. مانند اینکه سه شرکت سهامی خاص هر کدام با سرمایه یک میلیون ریال درهم ادغام شده و یک شرکت جدیدی با سه میلیون ریال ایجاد شود یا دو تا ازآنها درشرکت سوم ادغام شود که در این صورت سرمایه شرکت پذیرنده ادغام به سه میلیون ریال افزایش خواهد یافت و تعداد سهام آنها نیز مساوی با تعداد سهام سه شرکت خواهد بود بدون آنکه در مبلغ اسمی سهام آنها تغییری ایجاد شده باشد.
بنابراین در مورد شرکت های سهامی که دارای مجامع عمومی می باشند می توان از وحدت ملاک ماده 53 قانون بخش اقتصاد تعاونی استفاده کرد و تصمیم گیری دراین مورد را از اختیارات مجمع عمومی فوق العاده در نظر گرفت. اما در مورد سایر شرکت های تجاری مانند شرکت های تضامنی و نسبی که تشکیل مجمع عمومی الزامی نمی باشد تصمیم گیری در مورد ادغام شرکت به عهده شرکاء می باشد و از آنجا که در این شرکت ها، ادغام به طور معمول ملازم با افزایش تعهدات شرکاء در مقابل اشخاص ثالث می باشد لذا به نظر می رسد در مورد ادغام باید به اتفاق آراء تصمیم گرفته شود زیرا اگر در شرکت های سرمایه مانند سهامی نمی توان تعهدات شرکاء را بدون رضایت آنها افزایش داد در شرکت های شخص باید به طریق اولی این چنین باشد مگر اینکه در شرکت نامه یا اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد. اما در شرکت های با مسئولیت محدود که قانونگذار نحوه تصمیم گیری را با توجه به موضوع مورد نظر متفاوت بیان کرده است، ادغام شرکت را باید جزو موضوعات مهم شرکت و در ردیف انحلال در نظر گرفت که بر اساس ماده 11 ق.ت، تصمیم گیری در چنین مواردی باید به اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل می آید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پس از تاسیس شرکت و تعیین هیئت مدیره، اهمیت شرکت به نحوه و چگونگی اداره آن و صلاحیت و شایستگی مدیران و گدانندگان بستگی دارد. زیرا هسته مرکزی مدیران مجرب و شایسته می باشند که می توانند با استفاده از تجربیات و اعمال رویه های صحیح، شرکت را به مرحله عالی و مطلوب برسانند تا در صحنه های اقتصادی شکوفا گردد و سرمایه آن در جهت صحیح و سالم به کار افتد تا سود قابل توجهی کسب نماید و اندوخته های آن افزایش یابد به این جهت برای جلوگیری از انحرافات مالی و تعهدات هیئت مدیره در قبال سهامداران شرکت و احیاناَ جرائمی که ممکن است مرتکب بشوند مجازات هایی برای آن ها نیز پیش بینی گردیده است که در ماده 246 قانون تجارت و مواد بعدی ملاحظه می گردد.
ماده 246 چنین می گوید :
" رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی در صورت ارتکاب هر یک از جرائم ذیل به حبس تادیبی از دو ماه تا شش ماه یا به جزای نقدی از سی هزار تا سیصد هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
1- در صورتیکه ظرف مهلت مقرر در این قانون قیمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام شرکت را مطالبه نکنند و یا دو ماه قبل از پایان مهلت مذکور مجمع عمومی فوق العاده را جهت تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده دعوت ننمایند.
2- در صورتیکه قبل از پرداخت کلیه سرمایه شرکت به صدور اوراق قرضه مبادرت کرده یا صدور آن را اجازه دهند ".
3- در صورتیکه هر یک از اعضاء هیئت مدیره قبل از انقضاء مهلت مقرر در جلسه هیئت مزبور، صریحاَ اعلام کند که باید به تکلیف قانونی برای سلب مسئولیت جزایی عمل شود و ب هاین اعلام از طرف سایر اعضاء هیئت مدیره توجه نشود و جرم تحقق پیدا کند عضو هیئت مدیره که تکلیف قانونی خود را اعلام کرده است مجرم شناخته نخواهد شد، به شرط اینکه علاوه بر اقداماتی که بیان شد مراتب از طریق اظهارنامه رسمی به هر یک از اعضاء هیئت مدیره اعلام شده باشد. ( ماده 247)
4- رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی عام که قبل از تادیه کلیه سرمایه ثبت شده شرکت و قبل از انقضاء دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت و تصویب دو ترازنامه آن توسط مجمع عمومی مبادرت به صدور اوراق قرضه بنماید به حبس تادیبی از سه ماه تا دو سال و جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد. ( ماده 251 )
5- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل هر شرکت سهامی که نکات مندرج در ماده 60 این قانون را در اوراق قرضه قید ننمایند به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد. ( ماده 252 )
6- رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی که حداکثر تا 6 ماه پس از پایان هر سال مالی مجمع عمومی عادی صاحبان سهام را دعوت نکنند یا مدارک مقرر در ماده 232 را به موقع تنظیم و تسلیم ننمایند به حبس از دو ماه تا شش ماه یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد. ( ماده 254 )
7- رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی که صورت حاضرین در مجمع را مطابق ماده 99 تنظیم نکند به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد. ( ماده 255 )
8- هیئت رئیسه هر مجمع عمومی که مذاکرات و تصمیمات مجمع را صورت جلسه ننماید و یا حق رای مربوط به صاحبان سهام را نادیده بگیرد به مجازات مقرر در بند 8 محکوم خواهند شد.

    مجازات اعضاء هیئت مدیره در سایر موارد

علاوه بر مواردی که بیان گردید هر یک از اعضاء هیئت مدیره که در امور اداره شرکت دچار انحراف و خبط و خطایی بشوند حسب مورد به مجازات مقرر در قانون محکوم می شوند که چون نوع اعمال مجرمانه و مجازات های پیش بینی شده در قانون متفاوت بوده و در عین حال دانستن آن حائز اهمیت است . لذا برای آگاهی بیشتر عین مواد مربوط به این مسائل ذکر می شود.
ماده 258 – اشخاص ذیل به حبس تادیبی از یک سال تا سه سال محکوم خواهند شد.
1- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت که بدون صورت دارایی و ترازنامه یا به استناد صورت دارایی و ترازنامه مزور منافع موهومی را بین صاحبان سهام تقسیم کرده باشند.
2- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت که اموال یا اعتبارات شرکت که ترازنامه غیرواقع به منظور پنهان داشتن وضعیت واقعی شرکت به صاحبان سهام تقسیم کرده باشند.
3- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت که اموال یا اعتبارات شرکت را برخلاف منافع شرکت برای مقاصد شخصی یا برای شرکت یا موسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن ذینفع می باشند مورد استفاده قرار دهند.
4- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت که با سوء نیت از اختیارات خود برخلاف منافع شرکت برای مقاصد شخصی یا به خاطر شرکت یا موسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن ذینفع می باشند، استفاده نمایند.
5- رئیس و اعضاء هیئت مدیره شرکت که متعمداَ مجمع عمومی صاحبان سهام را در هر موقع که انتخاب بازرسان شرکت باید انجام پذیرد به این منظور دعوت ننمایند و یا بازرسان شرکت را به مجامع عمومی صاحبان سهام دعوت نکنند به حبس از دو ماه تا شش ماه یا جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال و یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
6- رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت که متعمداَ مجمع عمومی صاحبان سهام را در هر موقع که انتخاب بازرسان شرکت باید انجام پذیرد به این منظور دعوت ننمایند و یا بازرسان شرکت را به مجامع عمومی صاحبان سهام دعوت نکنند به حبس از دو ماه تا شش ماه یا جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال و یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
7- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل هر شرکت سهامی که قبل از به ثبت رسیدن افزایش سرمایه یا در صورتی که ثبت افزایش سرمایه مزورانه یا بدون رعایت تشریفات لازم انجام گرفته باشد. سهام یا قطعات سهام جدید صادر و منتشر کنند به جزای نقدی از ده هزار ریال تا یکصد هزار ریال محکوم خواهند شد و در صورتی که قبل از پرداخت تمامی مبلغ اسمی سهام سابق مبادرت به صدور انتشار سهام جدید یا قطعات سهام جدید بنمایند به حبس تادیبی از دو ماه تا شش ماه و جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد.
8- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی که مرتکب جرائم ذیل بشوند به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد.
الف: در صورتیکه در موقع افزایش سرمایه شرکت به استثنای مواردی که در این قانون پیش بینی شده است حق تقدم صاحبان سهام را نسبت به پذیره نویسی و خرید سهام جدید رعایت نکنند و یا مهلتی را که جهت پذیره نویسی سهام جدید باید در نظر گرفته شود به صاحبان سهام ندهند.
ب: در صورتیکه شرکت قبلاَ اوراق قرضه قابل تعویض یا سهم منتشر کرده باشد حقوق و دارندگان اینگونه اوراق قرضه را نسبت به تعوبض اوراق آن ها با سهام شرکت در نظر نگرفته یا قبل از انقضاء مدتی که طی آن این قبیل اوراق قرضه قابل تعویض با سهام شرکت است اوراق قرضه جدید قابل تعویض یا قابل تبدیل به سهام منتشر کنند یا قبل از تبدیل یا تعویض اوراق قرضه یا بازپرداخت مبلغ آن ها سرمایه شرکت را مستهلک سازند یا آن را از طریق بازپرداخت سهام کاهش دهند یا اقدام به تقسیم اندوخته کنند یا در نحوه تقسیم منافع تغییراتی بدهند. ( مواد 262 تا 259)
9- رئیس و اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل هر شرکت سهامی که عالماَ برای سلب حق تقدم از صاحبان سهام نسبت به پذیره نویسی سهام جدید به مجمع عمومی اطلاعات نادرست بدهند یا اطلاعات نادرست را تصدیق نمایند به حبس از شش ماه تا سه سال یا به جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا یک میلیون ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
1- رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی که در مورد کاهش سرمایه عالماَ مقررات ذیل را رعایت نکنند به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد.
2- در صورتیکه پیشنهاد راجع به کاهش سرمایه حداقل چهل و پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به بازرس شرکت تسلیم نشده باشد.
3- در صورتیکه تصمیم مجمع عمومی دائر بر تصویب کاهش سرمایه و مهلت و شرایط آن در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اعلانات مربوط به شرکت در آن نشر می گردد آگهی نشده باشد.
10- رئیس و اعضاء هیئت مدیره هر شرکت سهامی که در صورت از میان رفتن بیش از نصف سرمایه شرکت بر اثر زیان های وارده حداکثر تا دو ماه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت ننمایند تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود و حداکثر تا یک ماه نسبت به ثبت و آگهی و تصمیم مجمع مذکور اقدام ننمایند به حبس از دو ماه تا شش ماه یا به جزای نقدی از ده هزار ریال تا یکصد هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رکن اداره کننده و به عبارت دیگر قوه مجریه شرکت های سهامی اعضای هیات مدیره آن هستند. سهام داران با انتخاب اعضای هیات مدیره و اعتماد به حسن عملکرد و درایت آنان سرمایه های خود را به شرکت می سپارند و آنان نیز با بهره گیری از هوش و خلاقیت خود پس از انقضای سال مالی سود مناسبی عاید شرکت و سهام داران می کنند.
طبق مفاد ماده 107 " لایحه " هیات مدیره شرکت های سهامی از میان صاحبان سهام انتخاب می شوند بنابراین در زمان برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب مدیران، مدیر منتخب حداقل باید دارای یک سهم از سهام شرکت باشد و اگر طبق اساسنامه تعداد سهام وثیقه مدیران از یک سهم بیشتر باشد بر اساس ماده 115 " لایحه " از تاریخ انتخاب یک ماه فرصت دارد تا نسبت به تکمیل آن اقدام نماید.
در مورد تعداد اعضای هیات مدیره در شرکت های سهامی خاص قانون ساکت است ولی در مورد شرکت های سهامی عام ماده 107 " لایحه " انتخاب حداقل پنج نفر را الزامی می داند.


برخی اشخاص را نمی توان به سمت مدیریت شرکت برگزید. شخصی که از هیات مدیره شدن ممنوع است، نمی تواند به عنوان مدیر عامل شرکت نیز انتخاب شود.
ممنوعیت هایی که در ماده 111 لایحه آمده عبارتند از :
1. محجورین : به عقیده دکتر اسکینی، صغیر ممیز با اجازه ولی خود طبق ماده 85 قانون امور حسبی، می تواند به عنوان مدیر شرکت انتخاب شود. طبق نظر دیگر ، صغیر ممیز را نمی توان به سمت مدیریت انتخاب نمود زیرا ماده 85 قانون امور حسبی مرتبط با تصدی کسب و پیشه می باشد نه مدیریت شرکت .
2. کسانی که حکم ورشکستگی آن ها صادر شده ( در این مورد نیاز به صدور حکم قطعی نمی باشد .)
3. محکومین قطعی دادگاه به ارتکاب جرایم سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری، جرایمی که در حکم خیانت در امانت و کلاهبرداری، تدلیس، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و اختلاس، در مدت محرومیت.
این جرایم در صورتی موجب ممنوعیت می شوند که حکم قطعی صادر شود و شخص مجرم از حقوق اجتماعی محروم شود. محرومیت از سمت مدیریت به موجب لایحه، منحصر به جرایم تصریح شده در بند 3 می باشد.
4. به موجب اصل 141 قانون اساسی، رئیس جمهور ، وزیران و معاونان و کارمندان دولت نمی توانند به عنوان هیات مدیره و یا مدیر عامل هر نوع شرکت خصوصی، به جز شرکت های تعاونی ادارات و موسسات انتخاب شوند.
5. به موجب بند 3 ماده 15 قانون دفاتر اسناد رسمی، سردفتر و دفتر یار نمی توانند به سمت عضو هیات مدیره یا مدیر عامل شرکت های تجاری درآیند.
6. به موجب تبصره 2 ماده 241 لایحه، هیچ فردی نمی تواند اصالتاَ یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهدها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیر عامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.
نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیر عامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

    عزل هیات مدیره فاقد شرایط

به موجب تبصره ماده 111 لایحه ، " دادگاه شهرستان به تقاضای هر ذینفع حکم عزل هر مدیری را که برخلاف مفاد این ماده انتخاب شود یا پس از انتخاب، مشمول مفاد این ماده گردد صادر خواهد کرد و حکم دادگاه مزبور قطعی خواهد بود ".
اگر هیات مدیره یا مدیر عامل فاقد شرایط تصدی سمت باشند، برایصدور حکم عزل می توان به دادگاه مراجعه نمود و فرقی نمی کند مدیر از ابتدا شرایط تصدی سمت را نداشته یا پس از شروع فعالیت ، شرایط را از دست داده باشد. مثلاَ قبل از تصدی سمت ورشکست بوده یا پس از انتخاب شدن ورشکست شده است.

    ضمانت اجرای تصمیمات هیات مدیره فاقد شرایط قانونی

به عنوان مثال علی که عضو هیات مدیره است، ورشکست شود و با شخص ثالثی قرار داد امضا کند. در این حالت شرکت نمی تواند به بهانه ورشکستگی در مقابل ثالث اجرای تعهد نکند و طبق ماده 135 لایحه، تصمیمات هیات مدیره فاقد شرایط تصدی سمت در مقابل ثالث معتبر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ماده 94 قانون تجارت شرکت بامسئولیت محدود را چنین تعریف کرده است :
" شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است ".
مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های بامسئولیت محدود وجود داشته ولی انتخاب بازرس پیش بینی نشده است ، بلکه چنانچه تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند، هیئتی مرکب از 3 نفر یا بیشتر تحت عنوان هیئت نظارت یا هیئت نظار، از طرف مجمع عمومی عادی انتخاب شده که اولین وظیفه آن، بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات مربوط به تادیه سرمایه و ارزیابی سهم الشرکه های غیرنقدی می باشد. این هیئت می بایست دفاتر، صندوق و کلیه اسناد شرکت را زیر نظارت خود داشته و همه ساله گزارشی در این خصوص به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.

همان طور که اشاره شد، تشکیل مجمع عمومی در شرکت بامسئولیت محدود در صورتی الزامی است که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشند. مجمع عمومی باید لااقل سالی یک بار برای رسیدگی به گزارش مالی مدیران تشکیل شود. تصمیمات مجمع با رعایت ماده 106 ق. ت اعتبار دارد. در شرکت بامسئولیت محدود ، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده قابلیت تشکیل دارد. مجمع عمومی فوق العاده برای اموری مانند تغییر اساسنامه یا تغییرات سرمایه ای دعوت می شود.
به عقیده دکتر اسکینی، وظیفه دعوت از مجمع عمومی ابتدا بر عهده مدیر و در صورت عدم دعوت توسط مدیر، بر عهده هیات نظار می باشد. اساسنامه یا شرکتنامه می تواند برای هر یک از شرکا حق دعوت از مجمع عمومی قائل شود و نصاب تصمیمات مجمع نیز تابع ماده 106 ق. ت می باشد.
مواد مربوط به شرکت بامسئولیت محدود ، حد نصاب مربوط به تشکیل مجامع عمومی را مشخص نکرده است اما نصاب تصمیم گیری را مشخص نموده است. به موجب ماده 106 ق. ت ، در حالت کلی تصمیم گیری در امور شرکت با مسئولیت محدود ، ابتدائاَ با توجه به اکثریتی است که اساسنامه مشخص می نماید. اگر اساسنامه ساکت باشد، تصمیمات راجع به امور شرکت با اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ می شود. اگر این اکثریت در دفعه اول حاصل نشد تصمیمات به اکثریت عددی در دفعه دوم حاصل می شود حتی اگر اکثریت سرمایه ای وجود نداشته باشد یا حتی اگر اکثریت لااقل نصف سرمایه را نیز دارا نباشند.
اما برای برخی امور دیگر، اکثریت هایی غیر از ماده 106 ق. ت پیش بینی شده است :
1. انتقال سهم الشرکه ی شرکت به غیر از شرکا : لااقل سه ربع سرمایه + اکثریت عددی ( ماده 102 ق. ت )
2. تغییر اساسنامه : ابتدا با اکثریت مقرر در اساسنامه و در صورت سکوت اساسنامه اکثریت عددی شرکا با داشتن حداقل سه ربع سرمایه . ( ماده 111 ق. ت )
مثلاَ تمدید مدت شرکت یا کاهش سرمایه موجب تغییر اساسنامه می باشد. در شرکت سهامی اغییر اساسنامه با اکثریت دو سوم آرای حاضر در جلسه رسمی مجمع عمومی فوق العاده امکان پذیر است.
3. تغییر تابعیت : تغییر تابعیت با اتفاق آرا صورت می پذیرد. ( ماده 110 ق. ت )
4. افزایش سرمایه : اگر افزایش سرمایه از طریق شرکای موجود شرکت باشد و نه اشخاص بیرون شرکت، نمی توان شرکا را به افزایش اجباری سهم الشرکه مجبور نمود مگر آن که کلیه شرکا به اتفاق آرا موافقت نمایند. ( ماده 112 ق. ت ) . البته این مقرره در تمامی شرکت ها جاری می باشد.
اگر افزایش سرمایه با ایجاد تعهد برای تمامی شرکا همراه نباشد و هم چنین کاهش اختیاری سرمایه، مشمول ماده 111 ق. ت و نصاب تغییر اساسنامه می باشد.
5. تقسیم نفع و ضرر : در روابط بین شرکا و تقسیم نفع و ضرر حرف اول را اساسنامه می زند و اگر اساسنامه ساکت باشد، تقسیم نفع و ضرر به نسبت سرمایه خواهد بود. ( ماده 108 ق. ت )
6. حق رای : ابتدا به موجب اساسنامه می باشد و اگر اساسنامه ساکت باشد به نسبت سهم شرکا در شرکت است. ( ماده 107 ق. ت )
نکته : تبدیل شرکت بامسئولیت محدود به سهامی با اکثریت آرا امکان پذیر است اما شرکا را نمی توان مجبور به افزایش سرمایه نمود.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اتاق تعاون کانون همبستگی و مشارکت عمومی شرکت های تعاونی و اتحادیه ها برای دستیابی به اهداف بخش تعاون است. این اتاق در سال 1373با هدف بهبود وضعیت تعاونی ها و به دنبال آن بهبود فضای کسب و کار شکل گرفته است. اتاق تعاون دارای شخصیت حقوقی است و احتیاج به ثبت ندارد.
هر اتاق تعاون دارای ارکان ذیل است :
مجمع نمایندگان ، هیئت مدیره و هیئت بازرسی

    مجمع نمایندگان

اعضای مجمع نمایندگان اتاق های تعاون مرکزی، استان و شهرستان ها که برای مدت سه سال انتخاب می شوند، دارای وظایف و اختیارات ذیلند :
- رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و سایر گزارش های هیأت مدیره، پس از رویت اظهار نظر هیأت بازرسی
- تعیین دو نفر بازرس برای عضویت در هیأت بازرسی (هیأت بازرسی اتاق تعاون سه عضو دارد و نفر سوم را وزارت تعاون تعیین می کند).
- تعیین هیأت مدیره اتاق تعاون
- رسیدگی به گزارش های هیأت بازرسی
- تصویب برنامه و بودجه سالانه اتاق تعاون، پیشنهادی از طرف هیأت مدیره
- بررسی پیشنهادهای مربوط به اساسنامه و آیین نامه های اتاق تعاون و تأیید آنها برای تصویب نهایی وزیر تعاون

    هیئت مدیره اتاق تعاون

هیئت مدیره اتاق های تعاون ، دارای سه تا هفت نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل است که مجمع نمایندگان آن ها را از میان اعضای تعاونی ها برای مدت سه سال انتخاب می کند. اعضای هیئت مدیره، حتی الامکان از اعضای تعاونی های کشاورزی، روستایی، عشایری، صنعتی، معدنی، عمران شهری و روستایی، و توزیع انتخاب می شوند. هیئت مدیره از بین اعضای خود، یک نفر را به ریاست هیئت مدیره برمی گزیند.

    هیئت بازرسی اتاق تعاون

هیئت بازرسی اتاق تعاون دارای سه نفر عضو است که دو نفر آن ها را مجمع نمایندگان و یک نفر دیگر را وزارت تعاون تعیین می کند. وظایف و اختیارات هیئت بازرسی به شرح ذیل است :
- نظارت و بازرسی مستمر، از نظر رعایت قوانین و مقررات مربوط و رعایت اساسنامه و آیین نامه های اتاق تعاون ؛
- رسیدگی به حساب ها ، دفاتر ، اسناد و صورت های مالی ، از قبیل ترازنامه و عملکرد مالی و گزارش آن ها به مجمع نمایندگان اتاق تعاون و وزارت تعاون ؛
- بررسی شکایت ها و تخلفات مربوط به اتاق تعاون و گزارش آن ها به مراجع ذی ربط ؛
- ارائه گزارش های سالانه و نوبتی به مجمع نمایندگان اتاق تعاون و وزارت تعاون ، از نظر وضعیت فعالیت های اتاق تعاون و رعایت قوانین و مقررات و اظهارنظر درباره گزارش های هیئت مدیره .
لازم است یادآوری کنیم که هیئت مدیره مکلف است اسناد و مدارک درخواستی هیئت بازرسی را در اختیار آن قرار دهند.
اعضای هیئت بازرسی، حق الزحمه دریافت می کنند و مجمع نمایندگان مقدار آن را تعیین می کند.

    چند مطلب

- وزارت تعاون بر انتخابات اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت بازرسی اتاق های تعاون نظارت می کند.
- اعضای هیئت مدیره، اعضای هیئت بازرسی و دبیران اتاق های تعاون باید دارای شرایط مقرر در ماده 38 قانون بخش تعاونی باشند.
- در موارد ذیل عضویت شرکت تعاونی یا اتحادیه تعاونی در اتاق تعاون ، با تصویب مجمع نمایندگان اتاق لغو می شود :
انحلال شرکت یا اتحادیه ؛
عدم پرداخت به موقع حق عضویت سالانه ، بعد از سه بار تذکر کتبی که فاصله هر تذکر حداقل یک ماه باشد ؛
تخلف از قوانین و مقررات بخش تعاونی و اساسنامه و آیین نامه های اتاق تعاون ؛
ارتکاب اعمالی که باعث وارد شدن خسارت به اتاق، اعم از مادی یا معنوی شود.
ناگفته نماند که شرکت یا اتحادیه تعاونی عضو اتاق تعاون ، با ارائه تصمیم مجمع عمومی عادی خود دایر بر خروج از اتاق تعاون ، می تواند خارج شدن از عضویت اتاق را درخواست کند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بدن ما برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی و انجام فعالیت و اعمال حیاتی باید شرایط مناسب را برای خود فراهم کنند آب و هوا و غذا ازجمله نیازهای اولیه تأمین سلامت می باشد که به ویژه برخورداری از رژیم غذایی متعادل دراین زمینه نقش مهمی را برعهده دارد خشکبار یکی از این مواد غذایی می‌باشد که می‌تواند به عنوان یک میان وعده انرژی بدن را به خوبی تأمین کرده و فرد را از خوردن تنقلات ناسالم که دارای مضرات زیادی است و باعث بیماری چاقی و عوارض دیگر آن میشود برحذر بدارند خوشکبار دارای خواص بسیار زیادی بوده و می‌تواند انواع ویتامین ها را به بدن برساند و اهمیت ویژه ای در سبد غذایی خانوار داشته و تضمین‌کننده سلامت بدن می‌باشد.

• پیشینه تولید خشکبار:

این محصولات در گذشته به صورت سنتی و برای مصارف خانواده‌ها تولید می‌شود اما به مرور زمان این محصولات با فناوری های مدرن ترو به صورت انبوه تر تولید شده و درمعرض فروش قرار گذاشته شد و به این ترتیب صنف و صنعتی به نام خشکبار ایجاد شد.

• خشکبار چیست؟

خشکبار یا خشکه بار، به میوه های خشک شده و برخی مغز دانه ها گفته می شود. مغز دانه هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردوخشک و میوه های خشک مانند کشمش، برگه هلو، برگه زردآلو، برگه آلو‌، برگه آلوچه، خرما و انجیر خشک از جمله خشکبار های پرمصرف هستند.

• هدف از خشک کردن میوه چیست ؟

_ هدف عمده خشک کردن ماده غذایی افزایش ماندگاری محصول نهایی است.
_ کاهش رطوبت محصول در فرآیند خشک کردن میوه تا حدی انجام می‌شود که رشد میکروبی واکنش های شیمیایی را محدود کند.
_ حمل و نگهداری این میوه های خشک ساده تر و احتمال خرابی شان نیز کمتر است.

• فواید خشکبار:

خشکبار و آجیل اغلب به عنوان یک منبع جایگزین خوبی از پروتئین برای کسانی است که گیاهخوار هستند. متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می گویند افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می شوند.
_ این مواد غذایی منابع سرشار از پروتئین مواد معدنی و ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند.
_ مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تأمین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.
_ این دانه های خوراکی سرشار از فسفر هستند، که این ماده معدنی به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند.
و ...
• ثبت شرکت خشکبار:

علاقه مندان می توانند با ثبت شرکت خشکباردر دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود با هدف توسعه وافزایش خشکبار و صنایع وابسته به آن به کسب و کار بپردازند. درادامه پس از آشنایی مختصر با شرکت های مذکور، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار را دراختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

• شرکت با مسئولیت محدود:

شرکتی است که بین دویا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده وهریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت است، در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.

• شرکت سهامی خاص:

شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تأمین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست. تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد وعنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد ازآن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.

• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :

- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر می باشد.
- میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

• مدارک مورد نیاز ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :

- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
- امضای اقرارنامه
- دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرایط ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :

- حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد. (به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.)
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد.
- حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقداً پرداخت شود.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :

- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل35%) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی.
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- اقرارنامه امضا شده
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه در کلیه کشور ها علائم تجاری ثبت شده را مورد حمایت قرار می دهند و این علامت ها بعد از ثبت شدن در اداره های محلی، نگهداری می شوند.


تعریف علامت تجاری :


علامت تجاری نوعی مشخصه می باشد که کالاها و یا خدمات مرتبط با یک شخص یا شرکت را متمایز می نماید.

 
مزایای داشتن علامت تجاری :

 
-دارنده علامت تجاری توانایی این را دارد که، خدمات و کالای خود را از دیگر کالاها و خدمات متمایز نماید.


-شخص دارنده علامت، از حمایت های قانونی علامت برخوردار می باشد.

 

– دارنده علامت می تواند در ازای دریافت وجه، اجازه استفاده از علامت را به شخص دیگری بدهد.

 

تذکر :

 

اجازه استفاده از علامت ثبت شده، در اختیار صاحب علامت می باشد.

 

-حمایت از برند باعث به شهرت رسیدن ان شده و منافع مادی به دست امده از ان، باعث تشویق دارندگان حقوق ان و ارائه اقدامات بهتر و مبتکرانه تری در سطح جهان می شود.

 
علائم تجاری قابل ثبت :

 

علائم قابل ثبت متشکل از یک یا چند کلمه، حرف و یا عدد بوده می تواند با شکل ، نماد ، اشکال سه بعدی ترکیب شده باشد.

 
انواع علائم قابل ثبت :

 

-علائم جمعی

 

-علائم تائیدی

 
علائم جمعی :


ان دسته از علائم هایی می باشند که به یک مجموعه تعلق دارد به تعبیری که سبب معرفی اعضای مجموعه در سطح کیفی می شود.

 
علائم تائیدی :

 
ان دسته از علامت هایی می باشند که با رعایت و اجرای استاندارد های تعریف شده به تولید گنندگان ارائه می شود.


طریقه ی ثبت علامت تجاری :

 
-تهیه فرم اظهار نامه از اداره ثبت اسناد و مالکیت صنعتی و پر کردن ان.

 
فرم اظهار نامه باید شامل کلیه جزئیات برند از قبیل رنگ، فرم و سایر مشخصات ان و همچنین شامل لیست کالاهای مرتبط با طبقه بندی بین المللی علائم تجاری باشد.

 
-علامت تجاری انتخاب شده باید خاص باشد به طوری که بیننده با دیدن علامت قادر به شناسایی شرکت مورد نظر باشد.

 
-حقوقی که به یک علامت تجاری داده می شود با حقوق دیگر علامت های تجاری تفاوت داشته و یکسان نمی باشند که بررسی های لازم در رابطه با این موضوع بر عهده اداره علائم تجاری می باشد.

 
دامنه حمایت از علائم تجاری :

 
امروزه در کلیه کشور ها علائم تجاری ثبت شده را مورد حمایت قرار می دهند و این علامت ها بعد از ثبت شدن در اداره های محلی، نگهداری می شوند.

 
ثبت بین المللی علائم تجاری :

 
امروزه هر یک از سازمان های ملی و منطقه ای ثبت علائم، برای جلوگیری از نیاز به ثبت علائم به طور جداگانه، اقدام به تاسیس سیستمی جهت ثبت بین المللی علائم تجاری به نام WIPO  کرده اند که اداره این سیستم تحت موافقتنامه ای می باشد، که ثبت بین المللی علائم را در بر می گیرند.

 

هر شخصی که به لحاظ اقامت، ملیت و یا استقرار بنگاه صنعتی به یک کشور طرف قرارداد ارتباط داشته باشد، می تواند با ثبت علامت تجاری خود در اداره مربوطه ان کشور از مزایای ثبت بین الملی برخوردار شوند.

 

امروزه ۸۵ کشور در جهان عضو این سیستم بوده و متقاضیان ثبت بین المللی علائم می توانند، از طریق سیستم مادرید علائم خود را به ثبت برسانند.

 
ثبت بین المللی علائم تجاری از طریق سیستم مادرید


-جهت دریافت اطلاعات مربوط به ثبت ابتدا باید به ادرس اینترنتی WWW.WIPO.INT MADRID SYSTEM/ مراجعه کرد.

– نامه درخواست ثبت بین المللی ، با عنوان اداره ثبت علائم تجاری که اسامی کشور های مورد نظر در آن به ثبت رسیده باشد.

-کپی تصدیق ثبت داخلی باید در درخواست ضمیمه شده باشد.

-در صورتی که متقاضی شخص حقیقی باشد مراجعه مالک یا وکیل وی با ارائه وکالتنامه رسمی

-در صورتی که متقاضی شخص حقوقی باشد ارائه معرفینامه بر روی سربرگ شرکت یا وکالت نامه رسمی وکیل الزامی می باشد.

-تکمیل فرم های مربوطه

-پرداخت هزینه های ثبت که بر اساس فرانک سوئیس تعیین می شود.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اساسنامه شرکت تضامنی صرافی , صرافی ها قالب حقوقی شرکت های تضامنی می باشند و شرکای شرکت، مجاز به واگذاری صرافی به غیر در قالب هیچ یک از عقود، از جمله عقد اجاره نمی باشند.

 
نام صرافی :

 
نام صرافی عبارت است از شرکت تضامنی صرافی ………… که از این پس صرافی نامیده می شود.

 
نوع صرافی :


صرافی ها قالب حقوقی شرکت های تضامنی می باشند و شرکای شرکت مجاز به واگذاری صرافی به غیر، در قالب هیچ یک از عقود از جمله عقد اجاره نمی باشند.

 
موضوع فعالیت صرافی

 
۱:خرید و فروش ارز به صورت نقدی

۲:خرید و فروش مسکوک طلای ضرب شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی

۳:انجام عملیات در رابطه با حواله های ارزی توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز

۴:ارائه خدمات خارج از مرز از طریق کارگزاران در چارچوب مقررات و قوانین ارزی

 
مدت زمان فعالیت های صرافی ها


مدت زمان فعالیت صرافی ها از تاریخ ثبت به صورت نامحدود بوده و شروع فعالیت و خاتمه ان توسط بانک مرکزی تعیین می شود.


تذکر:


عملیات غیر مجاز برای صرافی ها:

 
۱:انجام عملیات به صورت اینترنتی

۲:انجام سایر امور مربوط به معاملات ارزی

۳:انجام عملیات بانکی در رابطه با دریافت و نگهداری سپرده از مشتریان

عملیات مجاز صرافی ها:


۱:انجام معاملات ارزی با تمامی ارزها به جز عملیاتی که توسط بانک مرکزی منع شده باشد.

۲:انجام توقیف فعالیت صرافی بیش تر از ۱۰ روز بدون موافقت بانک مرکزی


محل صرافی ها


تابعیت صرفی ها و مرکز اصلی ان ها باید در اساسنامه مربوطه ذکر شده باشد و در صورت تغییر در ادرس و محل مرکز اصلی باید با به تصویب هیئت مدیره انجام شود.

 
تذکر :

سرمایه اورده شده در صرافی باید در اساسنامه شرکت قید شود و تمامی ان به حساب شرکت پرداخت گردد.

 
تغییرات انجام شده در سرمایه صرافی ها :


۱:در صرافی ها کاهش و یا افزایش سرمایه باید در چارچوب قوانین و موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شوند.

۲:برای افزایش سرمایه در صرافی ها باید پس از تودیع نقدی سرمایه به یکی از بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی رجوع کرده و مراتب را به ثبت رساند.

۳:میزان سرمایه در صرافی ها نباید کمتر از سرمایه لازم برای تاسیس شرکت باشد.اگر میزان سرمایه صرافی از سرمایه ثبت شده کمتر باشد شرکا باید در مدت ۳ ماه اقدام به تکمیل سرمایه نمایند.

 
شرکا در شرکت های تضامنی صرافی :

 
۱:در صرافی ها تصمیماتی قابل اعتبار می باشند که با موافقت تعداد بیشتری از شرکا اتخاذ شده باشد.

۲:انتقال سهام شرکا در صرافی ها باید با رضایت کلیه شرکا و موافقت بانک مرکزی انجام شود.

۳:سود صرافی ها به نسبت سهامی که شرکا دارند بین ان ها تقسیم می شود.

۴:در صرافی ها تا زمان انحلال شرکت، حداقل ۲۰درصد از سهام شرکای متقاضی اولیه صرافی، قابل انتقال به دیگری نمی باشند.

 
هیئت مدیره صرافی :

۱:اعضای هیئت مدیره صرافی ها از بین اشخاص حقیقی دارای شرایط مورد نظر بانک مرکزی و توسط شرکا تعیین می شوند، و تمدید دوره های مسئولیت ان ها بر اساس تائید بانک مرکزی و اشخاص مذکور می باشد.

تذکر :

۱٫هیئت مدیره در صرافی ها غیر قابل عزل و انتخاب مجدد می باشند.

۲٫انتخاب هیئت مدیره در صرافی ها و تمدید دوره های مسئولیت ان ها منوط به تائید اشخاص نام برده توسط بانک مرکزی می باشد.

تذکر :

در صرافی ها عزل و انتخاب مجدد هیئت مدیره صرفا با مجوز بانک مرکزی امکان پذیر می باشد.


۳:هنگامی که بانک مرکزی صلاحیت یکی از اعضای هیئت مدیره را سلب نماید، عضو نام برده منفصل تلقی شده و شرکای شرکت باید در مدت زمان ۳۰ روز اقدام به معرفی یک عضو جدید نمایند.


اختیارات هیئت مدیره صرافی :

اختیارات هیئت مدیره صرافی شامل مواردی است که از سوی شرکا به ان ها داده شده، و برای انجام هر گونه اقدام و عملیاتی در رابطه با موضوع صرافی، با رعایت ضوابط و مقررات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی، اختیار تام دارند.

 

مسئولیت هیئت مدیره صرافی :

در صرافی ها مسئولیت هیئت مدیره در قبال شرکای شرکت، همان مسئولیتی می باشد که وکیل در قبال موکل دارد.

 
مدیرعامل صرافی ها :

مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی در صرافی ها می باشد که می تواند از بین اعضا و یا خارج از اعضا توسط هیئت مدیره و با رعایت شرایط مورد نظر بانک مرکزی، انتخاب شود.


تذکر :

۱:مدیر عامل در صرافی ها با توجه به اختیاراتی که از طرف هیئت مدیره به وی تفویض می شود، به عنوان نماینده صرافی محصوب می گردند.

۲:زمانی که در صرافی ها سمت مدیرعاملی بنا به دلایلی مثل فوت و یا استعفاء مدیرعامل بلاتصدی شود، هیئت مدیره موظف است که در مدت ۳۰ روز کاری و با رعایت مفاد اساسنامه، شخص دیگری را به عنوان مدیر عامل تعیین نماید.

 
تذکر :

-مدیرعامل اتخابی باید مورد تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی باشد.

-مدیر عامل موظف است همیشه در محل صرافی حضور داشته باشد.

-بنا به دلایلی اگر مدیر نتواند در محل صرافی حضور داشته باشد یکی از اعضای هیئت مدیره باید به جای وی در محل حضور داشته باشد.

-مسئول هر نوع عمل در صرافی و محل صرافی، مدیرعامل و هیئت مدیره می باشند.

 
دارندگان امضای مجاز صرافی :


۱:تمامی قرارداد ها، اوراق، اسناد تعهد اور صرافی که به امضای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره رسیده باشد دارای اعتبار می باشند.

۲:در صرافی ها اسامی ان دسته از اعضای صرافی که دارای امضای مجاز می باشند، در طی یک صورت جلسه به اداره ثبت شرکت ها، جهت درج اگهی در روزنامه رسمی اعلام می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکتی که اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف مرتفع ساختن نیازهای مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل، اقدام به تاسیس آن می نمایند، شرکت تعاونی نام دارد.


شرکتی که اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف مرتفع ساختن نیازهای مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل، اقدام به تاسیس آن می نمایند، شرکت تعاونی نام دارد. در این نوع شرکت تمام یا حداقل ٥١ درصد از سرمایه توسط اعضا در اختیار تعاونی قرار‎ می‏‏گیرد و وزارتخانه‎ها‏، سازمان‎ها‏، شوراهای اسلامی کشوری، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانکها، شهرداریها، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی مجاز خواهند بود تا برای اجرای بند ٢ اصل ٤٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مساقات اجاره، اجاره به شرط تملیک، مشارکت، مضاربه، مزارعه، شرط فروش اقساطی و صلح، بدون آنکه عضو باشند، اقدام به کمک در تامین یا افزایش سرمایه شرکتهای تعاونی کنند. در شرکت‎ها‏ی تعاونی همه با یک دیگر حقوق مساوی دارند و همکار یکدیگر محسوب‎ می‏‏شوند و از نظر نژاد، زبان، رنگ پوست، ملیت، شغل و … هیچکدام از اعضاء بر دیگری برتری نخواهد داشت.
 
راه اندازی شرکت تعاونی کشاورزی

شرکت تعاونی کشاورزی در ردیف شرکتهای تولیدی قرار‎ می‏‏گیرد و برای تشکیل آن به شرایط زیر نیاز‎ می‏‏باشد :

        داشتن تابعیت کشور ایران

        عدم ممنوعیت حجر و قانونی

        خرید حداقل سهام در اساسنامه

        ارائه درخواست کتبی برای عضویت در شرکت تعاونی کشاورزی

        متعهد شدن برای رعایت مقررات شرکت تعاونی

شرایط تشکیل شرکت تعاونی

        در شرکتهای تعاونی مشابه عضو نباشد

        حداقل تعداد اعضا برای تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی ۷ نفر‎ می‏‏باشد.

        تشکیل جلسه مجمع عمومی پس از تکمیل شرکا، الزامی‎ می‏‏باشد.

        انتخاب هئیت رئیسه (۳ نفر از میان شرکا) در جلسه مجمع عمومی الزامی است.

        قبل از تشکیل شرکت تعاونی باید از اداره جهاد کشاورزی مجوز دریافت نمود.

        پس از دریافت موافقت نام تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی، هئیت موسس باید از کسانی که شرایط عضو شدن را دارند، دعوت به عمل آورند تا مدارک لازم را برای عضو شدن به این هیئت ارائه دهند. پس از بررسی کامل کسانی را که دارای شرایط لازم هستند، می‏‏توان به عضویت شرکت تعاونی درآورد.

        برای جلسه مجمع عمومی عادی باید بواسطه انتشار آگهی از اعضاء دعوت کرد تا در این جلسه شرکت نمایند. لازم به ذکر است که تاریخ انتشار این آگهی نباید با تاریخ تشکیل جلسه کمتر از ۱۵ روز باشد.

        هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی باید مدارک لازم را جهت ثبت شرکت خود تهیه و آنها را به وزارت تعاون تحویل دهد.

        شرکت های تعاونی کشاورزی می‎توانند با رعایت قانون و ضوابط مقرر سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران با‎ ‏شرکت یا شرکتهای تعاونی دیگر ادغام شوند، مشروط بر اینکه‎ ‏دارای هدف‎ و عملیات مشابه باشند.

        تمامی اعضاء شرکت تعاونی کشاورزی می توانند حداکثر‎ ظرف مدت یک‎ ‏ماه‎ ‏نظر خود را‎ برای ادغام شرکت به شکل کتبی به شرکت مربوط و همچنین نماینده سازمان تعاون روستائی استان اعلام کنند.

مدارک لازم جهت تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی

        کپی برابر اصل شناسنامه، کارت ملی، کپی مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت برای آقایان

        ۳ قطعه عکس

        گواهی عدم سوء سابقه

        مجوز تاسیس شرکت از اداره جهاد کشاورزی

        دو نسخه اساسنامه مورد تصویب شرکت تعاونی کشاورزی

        دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی

        پرداخت کلیه سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون شرکت

        ‏‎لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی

        لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان

        ‏قبولی کتبی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان

        صورتجلسه اولین هیات مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی هیات مدیره

        انتخاب صاحبان امضاء مجاز، لیست اسامی و مشخصات آنها

        ارائه صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای آنکه نکات اقتصادی شرکت با مسئولیت محدود را بیشتر آشنا شویم به چند مورد میپردازیم در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نکاتی وجود دارد که دیگر شرکت ها یا وجود ندارد و یا متفاوت می‎باشد. در این نوشته به نکات اقتصادی شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم.

شرکت مسئولیت محدود

در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نکاتی وجود دارد که دیگر شرکت ها یا وجود ندارد و یا متفاوت می‎باشد. در اینجا به این موارد اشاره می‎کنیم.

    مطابق با ماده ۱۰۹ ق.ت، در شرکت با مسئولیت محدود، نهاد کنترل کننده وجود ندارد، جز آنکه تعداد شرکا از ۱۲ نفر بیشتر گردد. در این شرایط تشکیل هیات نظارت ضرورت پیدا می‎کند. مگر در مواردی که شرکت با مسئولیت محدود هیات نظارت داشته باشد. همچنین این نوع شرکت می‎تواند با مبلغ کمی سرمایه نیز تشکیل شود. اما در شرکت های سهامی خاص و عام، به ترتیب وجود حداقل یک میلیون و ۵ میلیون ریال سرمایه ضروری می‎باشد تا امکان تشکیل شرکت بوجود آید.

    شرکت با مسئولیت محدود برای اشخاص ثالثی که با آن معاملاتی انجام می‎دهند، موجد خطر خواهد بود که نمی توان از آن چشم پوشی نمود. برای مثال هرگاه شرکت دچار ورشکستگی شود، هیچ یک از بستانکاران نمی‎توانند برای مطالبه طلب خود به شرکا مراجعه نمایند. این امر ممکن است مورد سوء استفاده افرادی قرار بگیرد که با سوء نیت و با قصد کلاهبرداری شرکت را تشکیل می‎دهند. به عبارت دیگر موسسان شرکت با مسئولیت محدود می‎توانند خود را از ورشکستگی و عواقب آن رها سازند و از پرداخت بدهی ها و دیون خود به طلبکاران معاف گردند.

    در شرکت های با مسئولیت محدود ، مسئولیت شرکا را در عملیات شرکت، به میزان سرمایه آن در شرکت محدود می‎نماید. بر طبق حقوق ایران، در صورت ورشکسته شدن شرکت با مسئولیت محدود، هیچ یک از شرکا به عنوان ورشکسته عنوان نمی شوند. این در حالی است که در دیگر شرکتهای تجاری، شرکا تبعات ورشکستگی شرکت را بر دوش می‎کشند.

    تشکیل شرکت با مسولیت محدود از تشکیل شرکت سهامی و حتی شرکت سهامی خاص ساده تر بوده و بدون دردسر صورت می‎گیرد. در این نوع شرکت وجود دو نفر شریک کفایت می‎کند تا با جمع شرایط دیگر، شرکت شکل گیرد. مدیریت و اداره شرکت شرکت با مسئولیت محدود نیز به مراتب آسان تر از سایر شرکت ها می‎باشد. این شرکت می‎تواند توسط یک یا دو مدیر اداره شود، این در حالی است که در شرکت های سهامی وجود حداقل یک هئیت مدیره سه نفره الزامی می‎باشد.

    موسسات، بانکها و سایر کسانی که وام یا اعتباری را در اختیار شرکت قرار می‎دهند، می‎توانند از مدیران شرکت با مسئولیت محدود درخواست کنند تا دیون شرکت را پرداخت و یا شخصاً ضامن پرداخت بدهی های شرکت گردند. این امر موجب شده تا شرکت با مسئولیت محدود به شرکت مختلط غیر سهامی نزدیک شود. در این نوع شرکت یکی از شرکا که می‎تواند مدیر شرکت نیز باشد، در مقابل طلبکاران مسئولیت تضامنی و شخصی خواهد داشت. تلاش های زیادی از سوی قانونگذاران شد تا شرکت با مسئولیت محدود جایگزین شرکتهای مختلط غیر سهامی گردد و موسسات کوچک و متوسط در قالب این شرکت راه اندازی شوند، اما این تلاش ها به نتیجه نرسید.

قانون گذار نکات چندی را مطمح نظر قرار داده است تا ایرادات و نواقصی که گفته شد، مرتفع گردد و  برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا به این موارد اشاره می‎کنیم :


    در نظر گرفتن و مقرر کردن مجازات خاص کیفری با این هدف که موسسان شرکت های با مسئولیت محدود، این شرکت را ابزار جهت دستیابی به اهداف متقلبانه و سوء نیت‎های خود قرار ندهند. براساس ماده ۱۱۵ ق.ت، موسسان و مدیرانی که در تشکیل شرکت و یا تقسیم سود و زیان، دچار تخلف شوند، کلاهبردار شناخته شده و به موجب قانون مستوجب مجازات خواهند بود.

    مطابق با ماده ۱۱۳ همین قانون، وجود ذخیره احتیاطی یا سرمایه احتیاطی در این نوع شرکتها ضروری می‎باشد. این سرمایه احتیاطی اجازه می‎دهد تا در صورت لزوم، بدهی های شرکت از آن پرداخت گردد.

    مطابق بند سوم ماده۱۱۴ قانون تجارت، هرگاه ارزش ضررهای وارد به شرکت نصف سرمایه آن باشد، هر یک از شرکا می‎تواند، درخواست انحلال شرکت را بخواهد.

 
قوانین جلوگیری از تقلبات احتمالی موسسان شرکت با مسئولیت محدود


    ورشکستگی شرکت با مسئولیت محدود باید به شریک متخلف نیز تسری یابد. به این معنا که صدور حکم ورشکستگی شرکت باید منجر به ورشکستگی مدیر یا مدیران شرکت نیز شود، بدون اینکه لازم باشد شریک با مسئولیت محدود، تاجر باشد. در این شرایط می‎توان ورشکستگی را که یک تاسیس حقوقی ویژه تاجران است، در مورد غیرتاجران نیز تعمیم داد زیرا سبب می‎شود تا اشخاص برای رهایی از مجازات های ورشکستگی به تقصیر و تقلب، مبادرت به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود نکنند.

    برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، باید حداقل سرمایه ای تعیین شود تا این شرکت فقط برای فعالیتهایی به کار گرفته شود که سرمایه محدود لازم دارد. اگر در شرکتهای تضامنی لازم نیست که حداقل سرمایه ای تشکیل شود به دلیل آن است که طلبکاران حق مراجعه به دارایی شخصی شرکا برای مطالبه طلب خود را دارند. در شرکت با مسئولیت محدود، عمده تضمین طلب طلبکاران، سرمایه شرکت است و بنابراین، لازم است که حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به میزانی باشد که تا حدودی پاسخگوی بدهی های بستانکاران باشد.

    برای تعداد شرکای با مسئولیت محدود باید حداکثری مشخص نمود ضمن اینکه شرکت برای همکاری شرکایی به کار گرفته شود که نسبت به یکدیگر شناخت کافی دارند و کسانی که قصد تشکیل شرکتی با تعداد نامحدود شریک را داشته باشند باید شرکتهای سهامی را تشکیل دهند.




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه  در جامعه ای زندگی می کنیم که اگر حواسمان نباشد ، خیلی سریع تمام اعتبار خود را از دست می دهیم. حالا این موضوع چه ارتباطی به ثبت برند دارد؟

مثالی برای شما بیان میکنم تا دید درستی نسبت به اهمیت و الزام ثبت برند پیدا کنید :

فرض کنید که شما چندین سال هست که با نام X مشغول به فعالیت هستید و اعتبار بالایی را در این مدت برای خود کسب کردید و همه شما را با نام X می شناسند. مسلما شما رقبا و شاید پرسنلی دارید که از عدم ثبت برند شما آگاه هستند و یا تمایل به ثبت آن دارند.

علیرغم اینکه شما سالهاست با نام  X فعالیت نموده اید اما نسبت به ثبت برند خود اقدام نکردید، نام شما را برای خودشان ثبت برند می کنند و تازه مشکلات برای شما پدیدار می شوند.حالا چه اتفاقی رخ می دهد؟

برای شما اخطار صادر می شود که دیگر مجاز به فعالیت با نامی که سالهاست با آن کار می کردید نیستید، زیرا شخص دیگری آن را ثبت نموده. حال اگر چندین برابر هزینه ثبت برند را هم به شخصی که نام شما را ثبت کرده پرداخت نمایید، فایده ای نداشته باشد.

قبل از غافلگیری اقدام نمایید.


ثبت شرکت

 
ثبت شرکت و فواید و مزایای آن

ثبت شرکت مزایای بسیاری دارد که به برخی از آنان اشاره میکنیم :

هنگامی که شرکت ثبت می کنید، بانکها و موسسات راحت تر وام و تسهیلات در اختیار شما قرار می دهند.

تنها با داشتن شرکت می توانید در مناقصات یا مزایدات شرکت کنید.

افتتاح حساب تجاری فقط با ثبت شرکت میسر می شود.

با ثبت شرکت بسیار آسانتر می توانید ویزای تجاری برای سفرهای تجاری خود دریافت نمایید.

انجام یک سری از فعالیت ها مانند تولید و پخش دارو  در حالت حقیقی امکانپذیر نیست و فقط با ثبت شرکت می توان آنها را انجام داد.

 
 پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر سال ۱۳۹۷ اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل گروه اول

به اطلاع می رساند ، نشانی اقامتگاه قانونی برخی اشخاص یاد شده با کدپستی ده رقمی مرتبط با نشانی مذکور، با توجه به تعلق نشانی پستی با کدپستی ابرازی در سامانه شرکت پست ، مغایرت دارد.

این امر باعث عدم امکان پذیرش تقاضا برای پلمپ دفاتر قانونی گردیده و از طرفی اینکه اصلاح و مطابقت نشانی با کدپستی ۱۰ رقمی ، خودش بیش از یک ماه ( بواسطه تکمیل صورتجلسه مجمع و ثبت آن در سامانه اداره کل ثبت شرکتها و درج آگهی در روزنامه و …) به طول خواهد انجامید، توصیه می‌شود:

کلیه اشخاص به شرح فوق از هم اکنون نسبت به ارسال تقاضا برای پلمپ دفاتر یا ثبت تغییرات مورد نظر، اقدام و چنانچه در این رابطه مغایرت یا مشکل ثانویه‌ای مشاهده گردید، فرصت کافی برای رفع آن را داشته باشید.

دریافت جایزه اصالت برند

جشنواره بزرگ نام و نشان ماندگار با حضور اساتید برجسته و شرکتهای بزرگ کشور در سالن همایش های صدا و سیما برگزارشد ؛




:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

لاتاری آمریکا ، بر اسال بند ۲۰۳ (c) قانون ملیت و مهاجرت آمریکا (INA) برنامه اعطای ویزا از طریق شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا موسوم به لاتاری گرین کارت امسال نیز انجام میشود. مطابق معمول ، امسال نیز به ۵۰٫۰۰۰ نفر برنده لاتاری ویزای اقامت دائم آمریکا تعلق میگیرد.

افرادی که در این قرعه کشی برنده میشوند، بایستی واجد شرایط دریافت ویزای دایورسیتی باشند. وزارت امور خارجه آمریکا برندگان را به صورت تصادفی یا رندوم و توسط برنامه های کامپیوتری انتخاب میکند. این قرعه کشی برای کشورهایی که هر سال به عنوان کشورهای مجاز معرفی میشوند برگزار میشود. هر کشوری ۷% مجموع ویزاهای صادره را دریافت میکند که معادل ۳,۵۰۰ ویزا است.

 
زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

ثبت نام لاتاری از ۱۱ مهر ۱۳۹۷ آغاز شده و تا یک ماه  ادامه خواهد داشت.
ملهت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۰:۳۰ روز ۵ آبان سال ۱۳۹۷ میباشد. این تاریخ قابل تمدید نمی باشد.
واجدین شرایط جهت ثبت نام در لاتاری

    متولد یکی از کشورهای مجاز باشد. (متولدین ایران مجاز هستند)
    حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
    حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد.
    در صورت نداشتن مدرک تحصیلی دیپلم، باید ۲ سال سابقه کار طی ۵ سال اخیر که نیاز به ۲ سال آموزش دارد داشته باشد. لیست این مشاغل را میتوانید در سایت onetonline.org مطالعه نمایید.

ویژگی های فنی عکس لاتاری

    عکس مربعی و ابعاد آن ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل با زمینه سفید باشد.
    رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.
    فرمت فایل jpg باشد.
    حجم عکس حداکثر ۲۴۰ کیلو بایت (kb) باشد.

برای تهیه این عکس، بهترین راه مراجعه به عکاسی و تهیه یک عکس جدید میباشد. از عکاس بخواهید فایل عکس شما را روی CD یا فلش مموری بزند و به شما بدهد.

 
ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

 
قوانین تکمیل فرم لاتاری

    هر متقاضی تنها مجاز به ثبت یک فرم به عنوان متقاضی اصلی میباشد.
    ثبت نام تنها در تاریخ های ذکر شده قابل انجام میباشد و قابل تمدید نیست.
    فرمها صرفاً به صورت آنلاین باید تکمیل شوند. امکان ذخیره فرمها وجود ندارد.
    سعی کنید ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید. گاهی ترافیک بالای وب سایت مانع از ثبت نام به موقع شده و باعث از دست رفتن شانس شما میشود.
    برای تکمیل فرم ها ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام لاتاری

    نام و نام خانوادگی متقاضی اصلی
    جنسیت
    تاریخ دقیق تولد مطابق پاسپورت یا شناسنامه
    شهر و کشور محل تولد
    آدرس کامل محل سکونت
    اطلاعات تماس و آدرس ایمیل
    میزان تحصیلات
    شرایط تاهل
    اطلاعات همسر و فرزندان در صورت لزوم
        دقت داشته باشید که اطلاعات تمامی فرزندان یا فرزند خوانده های زیر ۲۱ سال و مجرد در قید حیات باید ذکر شود.
        اگر فرزندتان بالای ۲۱ سال سن دارد، باید به تنهایی ثبت نام کند و نمیتواند زیر مجموعه شما باشد.
        اگر فرزندتان متولد آمریکاست یا گرین کارت آمریکا را دارد، اطلاعات ایشان را در فرم تان ننویسید.
        در صورت هر گونه قصوری در ثبت نام اطلاعات همسر و فرزندانتان، حتی در صورت قبولی، کیس شما مردود خواهد شد.

یک قطعه عکس برای خود و تمامی همراهان. فراموش نکنید تمامی اعضای خانواده نیاز به عکس دارند. حتی نوزادی که چند روز از تولدش میگذرد.

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۰

نتایج لاتاری مطابق هر سال اول ماه می علام خواهد شد.
کشورهای غیر مجاز برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

اتباع کشورهای زیر امکان شرکت در لاتاری را ندارند. این کشورهای عبارتند از: بنگلادش، برزیل، کاناد، چین، کلمبیا، جمهموری دومنیکن، السالوادور، هاییتی، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا (بجز ایرلند شمالی) و مستعمرات آن و ویتنام.
ایران جزو کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

متولدین کشور عزیزمان ایران نیز جزو افراد واجد شرایط جهت ثبت نام در لاتاری ۲۰۱۹ میباشند.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

در صورتی که در لاتاری گرین کارت برنده شوید، بایستی فرم های DS-260 را برای خودتان و همراهانتان تکمیل کنید. پس از آن از ۱ اکتبر سال ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ به مدت یک سال زمان دعوت به مصاحبه و بررسی مدارک برندگان خواهد بود. جهت مطالعه شرایط برندگان لاتاری به این صفحه مراجعه کنید. پس از انجام مصاحبه در سفارت و دریافت ویزا، میتوانید آزاده به آمریکا سفر کنید و گرین کارت اقامت دائم تان را دریافت کنید.


مطابق آمار منتشر شده در ویزا بولتن ماه جولای ۲۰۱۷، آمار ثبت نام کنندگان و برندگان لاتاری ۲۰۱۸ به شرح زیر میباشد:

تعداد ثبت نام های صحیح کل دنیا: ۱۴,۶۹۲,۲۵۸
تعداد برندگان اعلام شده: ۱۱۵,۹۶۸
تعداد برندگان از قاره آسیا: ۱۵,۹۹۷
تعداد برندگان ایرانی : ۴,۵۰۰
تعداد ویزاهایی که صادر خواهد شد: ۵۰,۰۰۰
زمان اتمام برنامه DV-2018: سی ام سپتامبر ۲۰۱۸
طبق روال هر ساله، بالغ بر ۱۰۰ هزار فرم برنده لاتاری اعلام میشوند، که از این تعداد در نهایت تنها ۵۰,۰۰۰ فرم موفق به دریافت ویزا خواهند شد. یقیناً برندگان ایرانی نیز تابع این قاعده بوده و تنها ۷% مجموع فرم های برنده شده از هر کشور امکان دریافت ویزا را خواهند داشت که در عمل مجموعاً ۳,۵۰۰ فرم میباشد. بنابراین اولویت با افرادیست که فرم ها را با دقت تکمیل نموده و مدارک را بموقع تهیه و ارسال کنند. به خاطر داشته باشید دقت و زمان بندی مناسب در تهیه مدارک و ارسال آنها و حضور به موقع در سفارت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در دریافت ویزا دارد.

مراحل برندگان لاتاری

پس از مشاهده نامه قبولی در لاتاری از طریق وب سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC و اطلاع از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه (در آنکارا، ارمنستان یا ابوظبی برای ایرانیان داخل کشور، و نزدیکترین سفارت به محل اقامت شما در خارج از کشور)، اکنون زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکاست.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 

    
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 


:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت در عمان به چند دسته تقسیم شده که بسته به نوع شرکت و فعالیت شرکت از درجه ممتاز تا گرید ۴ تقسیم بندی می شود و بسته به نوع فعالیت شرکت کارشناسان شرکت بررسی کرده و اعلام خواهند کرد.

اقامت عمان نیز به ۲ نوع تقسیم بندی شده که درجه ۱ و ممتاز نامیده شده و فرق بین ممتاز و درجه ۱ در اعتبار آن است و به رفت و آمد آنها نیز بستگی دارد. که شما با اقامت ممتاز در کل منطقه خلیج می توانید رفت و آمد کنید و با اقامت درجه ۱ ففط می توانید در خود عمان رفت و آمد کنید.
قوانین ثبت شرکت در عمان

۱- طرف ایرانی حقیقی

۲- طرف ایرانی حقوقی (برای مثال متقاضی می‌تواند در صورت داشتن شرکتی در ایران، مدارک شرکت را ترجمه و به عنوان طرف ایرانی حقوقی با طرف عمانی شرکت ثبت کند)

طبق آخرین قوانین عمان ، برای ثبت شرکت در عمان طرف ایرانی ۷۰% و طرف عمانی ۳۰% از سهام شرکت را دارا می‌باشند که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین عمان برای ثبت شرکت مطرح شده است، اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می‌‎کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و طرف عمانی پیرو این قرارداد، تنها به دریافت پولی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا کرده و در مسائل داخلی شرکت حق هیچ گونه دخالتی ندارد.

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش نخست (حقیقی)، مالک یا مالکان ایرانی با گذراندن مراحل ثبت شرکت در عمان که بین ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد، می‌‏‎توانند شرکت خود را به ثبت برسانند. در این روش مالک باید دفتری اجاره نموده و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در ۶ ماهه اول از تاریخ ثبت شرکت در عمان اثبات کند. در این دوره ‎ی ۶ ماهه، اقامت ۶ ماهه به مالکان داده می‌شود و آن‌ها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت داشته باشند. در صورت تایید نمایندگان این ادارات بعد از ۶ ماه، اقامت ۱ ساله به مالکان داده می‌شود که قابل تمدید است.

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش دوم (حقوقی)، مالک ایرانی می‌‎بایست مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات مربوط در عمان ارائه دهد و شرکت جدید که می‌تواند با نام دیگری نیز ثبت شود دایر کند. مزیت این نوع ثبت شرکت در عمان ، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت (تقریبا ۱ ماه) و اخذ اقامت ۱ ساله بعد از ثبت شرکت می‌‎باشد. در این نوع ثبت شرکت، مالک تنها نیاز به اجاره مکانی برای ۲ ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن می‌تواند تنها به داشتن آدرسی پستی بسنده نماید.

نکات مهم در مورد ثبت شرکت در عمان

۱- در هر دو نمونه ثبت شرکت ، پروانه ‎ی شرکت هر پنج سال یکبار تمدید می‌‎شود و هزینه ‎ی سالیانه را در بر نخواهد داشت.

۲- تنها هزینه ‎ی سالیانه برای مالک ایرانی شرکت، هزینه ‎ی اسپانسر عمانی است.

۳- طبیعتا افتتاح حساب در بانک‎‌ها برای هر دو نوع شرکت امکان پذیر است، ولی قابل ذکر است اگر چه گردش مالی متناسب با زمینه ‎ی فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می‌‎شود، توصیه می‌‎شود تجاری که به دنبال تبادلات مالی بالا (به صورت خاص افتتاح LC) با بانک‌های اروپایی و آمریکایی هستند از روش نخست برای ثبت شرکت استفاده کنند.

۴- مالیات سالیانه برای شرکت‌ها در عمان ۰% می‌باشد.
ﻣﺮاﺣﻞ ثبت شرکت در عمان

آﻏﺎز ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ در ﻋﻤﺎن ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﻃﻲ ﻣﺮاﺣﻞ ﭘﻨﺞ ﮔﺎﻧﻪ و اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ادارات دوﻟﺘﻲ از ﺟﻤﻠﻪ اداره ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ، اداره ﻣﺎﻟﻴﺎت و اداره ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﻳﻦ ﻛﺸﻮر اﺳﺖ.

۱-ﺳﭙﺮده ﮔﺬاري ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﺑﺎﻧﻚ ﻛﻪ ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻳﻚ روز ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ و ﻫﻴﭻ ﻫﺰﻳﻨﻪ اي در ﻗﺒﺎل آن اﺧﺬ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
۲-ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي ﺗﺠﺎري واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ وزارت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ و ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻫﻔﺖروز ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ .
۳-ﻣﻌﺮﻓﻲ و ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻛﻪ ﻣﺪت زﻣﺎن آن ﻳﻚ روز و ﻫﺰﻳﻨﻪ اي درﺑﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.
۴-ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻛﺎرﻣﻨﺪان ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻳﻚ روز و ﺑﺪون اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ است



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت گردشگری و دلایل ثبت آن

یک نوع سخت از ثبت شرکت، ثبت شرکت گردشگری می باشد زیرا شرایط و مجوزهای خاصی را می طلبد. مجوزهای ضروری برای ثبت شرکت گردشگری سه نوع هستند ( الف ب پ )

برای دریافت مجوزهای یاد شده نیاز به گذراندن دوره های خاصی می باشد که به آنها اشاره می کنیم.

بند الف (صدور بلیط)  : از دوره‌های مصوب و کوتاه مدت گردشگری زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری است. برای اخذ این مدرک ابتدا لازم است دوره مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشته و سپس با گذراندن دوره پیشرفته و سه سال سابقه کار مرتبط، اقدام به گرفتن مدیرفنی بند الف، که لازمه تاسیس هر آژانس هواپیمایی می باشد، نمایید.

شایان ذکر است، این دفاتر به عنوان آژانس‌های هواپیمایی شناخته شده و فعالیت آنها فقط مربوط به صدور بلیت می باشد. این دفاتر به دو بخش تقسیم می‌شوند : ۱) صدور بلیت پروازهای داخلی ۲) صدور بلیت پروازهای خارجی

بند ب : شرکت‌های دارای مجوز بند (ب) ، می‌توانند به برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت یک برنامه سفر در قالب تور یا بسته سفر اقدام کنند؛ به عبارتی دیگر، می‌توانند از یک تور یک روزه داخل شهر تا تورهای دور دنیا را برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری کنند و در آن راستا، برای گرفتن مسافر در رسانه‌های گروهی تبلیغ کنند.

این شرکت‌ها حق صدور بلیط هواپیما (به هر صورت) و حق فعالیت در مسیرهای مکه، مدینه، کربلا، سوریه و… را به هیچ وجه ندارند. این شرکت‌ها می‌توانند با معرفی لیدرهای خارجی زبان خود، اقدام به دریافت ویزا برای مسافران کرده و در سراسر جهان، هتل رزرو کنند.

بند پ : صدور و اجازه فعالیت در بخش مجوز بند پ مستقیما زیر نظر سازمان حج انجام میگردد.

فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی دارای مجوز بند پ در حیطه ثبت نام و برگزاری تور و سفرهای مربوط به حج و عتبات عالیات مباشد که به صورت سهمیه ای معین و خدماتی مشخص شده از طرف کارشناسان سازمان حج برگزار میگردد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت گردشگری

– کپی کارت ملی و اصل آن
– کپی کامل تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل
– مدارک مربوط به سابقه کار و پرداخت بیمه
– اظهارنامه رسمی ثبت شرکت ها برای اشخاص حقوقی
– کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل مدارک
– کپی کارت پایان خدمت و اصل آن ( ویژه آقایان )
– تعداد شش قطعه عکس سه در چهار
شرایط صدور مجوز برای ثبت شرکت گردشگری

موضوع فعالیت مربوط به سازمان فرهنگی و گردشگری مستلزم اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و سازمان هواپیمایی می باشد. شرایط صدور مجوز جهت ثبت شرکت گردشگری به قرار ذیل است:

الف) اشخاص حقیقی

– تابعیت ایران
– داشتن حداقل ۲۵ سال سن
– داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
– متدین به دین اسلام یا سایر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی
– عدم اعتیاد به مواد مخدر بنا به تایید مراجع ذیصلاح
– ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد
– نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مورد نظر باشد.
– داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی(شامل فارق التحصیلان گردشگری نمی شود)
تبصره) مجوز تاسیس و فعالیت دفتر برای اتباع بیگانه فقط در قالب اشخاص حقوقی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط صادر می شود.

ب) آدرس یا مکان فعالیت

متقاضیان تاسیس دفتر، باید محلی را با شرایط ذیل جهت انجام فعالیت خود به تشخیص مرجع صدور مجوز، دارا باشد.
– ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت های موضوع آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی
– داشتن سند تجاری یا اداری محل فعالیت
– در صورت مالکیت، ارائه اصل سند همراه با تصویر آن
– در صورت استیجاری، ارائه اصل اجاره نامه محضری همراه تصویر آن
– داشتن تجهیزات و امکانات مناسب نوع فعالیت با محل فعالیت
– واقع بودن محل فعالیت در طبقه اول یا همکف و قابل دسترسی و در دید عموم بودن
متقاضی باید نام و نشان دفتر خود را به مرجع صدور مجوز اعلام کند تا پس از تایید مورد استفاده قرار دهد. نام انتخابی باید دارای مفهوم متناسب با فعالیت دفتر بوده و از نام های غیر فارسی و غیر متعارف نباشد.
متقاضیان تاسیس دفتر باید یک نفر را به عنوان مدیر فنی به مراجع مربوط حسب مورد معرفی نمایند.مدیر فنی ضمن دارا بودن شرایط اشخاص حقیقی که گفته شد می بایست شرایط ذیل را داشته باشد
– آشنایی کامل به یکی از زبان های خارجی ترجیحاً انگلیسی و مورد متقاضیان دفتر خدمات زیارتی ترجیحاً عربی
– ارایه گواهینامه فارغ التحصیلان از آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای خدمات مسافرتی و سیاحتی- جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

وقتی دو یا چند شخص با توافق یکدیگر آورده های نقدی خود را تادیه و آورده های غیرنقدی خود را با تقویم و تسلیم به سرمایه های مشترک تبدیل می کنند و پس از ثبت در قالب یک شخصیت حقوقی تجاری سود و زیان حاصل از معاملات تجاری را به نسبت حصه مقرر شده تقسیم کنند شرکت تجاری گویند.

شرکت تجاری، ظرف و قالبی است برای تجارت. شرکای شرکت ممکن است تصمیم بگیرند که تجارت را برچیده و ظرف آن را نیز از بین ببرند. این تصمیم احتمالاَ در شرایطی اتخاذ می گردد که اولاَ برای فروش یکجای تجارت خریداری نیست و ثانیاَ ظرف تجارت و اصطلاحاَ پوسته شرکت نیز از ارزش چندانی برخوردار نیست. آن چه که مقنن، انحلال و تصفیه شرکت تجاری نامیده است، غالباَ به این نوع از پایان دادن به تجارت اشاره دارد و مقررات نسبتاَ مفصلی برای آن وضع شده است که جزء مهمی از حقوق شرکت های تجاری را تشکیل می دهد. در این مقاله به برچیدن تجارت همراه با انحلال شرکت تجاری می پردازیم.

فرآیند تصمیم گیری و آثار آن

تصمیم به انحلال و تصفیه از جمله تصمیمات بسیار مهم شرکت تجاری است و اتخاذ آن منطقاَ در صلاحیت مهم ترین نهاد تصمیم گیری شرکت یعنی اجتماع قانونمند شرکاست. در شرکت سهامی عام و خاص، مجمع عمومی فوق العاده عالی ترین نهاد است و در سایر شرکت ها نیز نهادهایی با کارکرد مشابه وجود دارد. شرکت، ضمن تصمیم به انحلال، باید شخص یا اشخاصی را به سمت مدیر تصفیه برگزیند. از این پس مدیر یا مدیران تصفیه فقط اقداماتی را انجام می دهند که در راستای پایان دادن به حیات شرکت است.

فرآیند تصفیه

فرآیند تصفیه را می توان در چهار مرحله ذیل خلاصه نمود :
- اجرای تعهدات باقی مانده، از جمله تکمیل قراردادهای ناتمام، تادیه بدهی های تجاری، کارگری ، مالیاتی، تامین اجتماعی و بازگرداندن اموال متعلق به دیگران.
- وصول مطالبات و استرداد اموال ، از جمله مطالبات نقدی و مطالبات غیرنقدی ناشی از قراردادهای خرید و پیمانکاری و غیره و استرداد اموال متعلق به شرکت که نزد دیگران است ،
- فروش اموال شرکت که احتمالاَ طیف وسیعی از اموال مادی و غیرمادی را تشکیل می دهد، اموال مادی نظیر املاک و اسباب و ماشین آلات و اموال غیرمادی همچون علامت تجاری، سرقفلی ، دانش فنی. البته باید توجه داشت که فروش جزء به جزء مایملک شرکت، ارزش افزوده مستتر در این اجزاء را که ناشی از پیوستگی و هماهنگی میان آن هاست، از بین می برد،
- تقسیم ارث شرکت میان شرکا، یعنی فروش آن چه که پس از اجرای کلیه تعهدات، باقی مانده و تقسیم وجوه حاصل از فروش، میان شرکا.

مسائل ختم تصفیه

با ختم عملیات تصفیه به طریق مقرر در قانون، حیات شرکت تجاری ، ( تاجر ) نیز خاتمه می یابد. اما دو نگرانی باقی می ماند؛ نخست این که کماکان طلبکارانی وجود داشته باشند که با توجه به مرگ شرکت امکان وصول طلب خویش را عملاَ از دست بدهند و یا برای این منظور دچار مشقت شوند. دوم این که بعضی اشخاص با اعتماد به وجود شرکت اقداماتی انجام دهند که نهایتاَ به زیان منجر شود. مثلاَ علیه شرکت اقامه دعوی نمایند و سپس دریابند که چنین شرکتی دیگر وجود ندارد.
مقنن برای رفع نسبی این دو نگرانی، تکالیف و مسئولیت های سنگینی را برای مدیر تصفیه در نظر گرفته است.
شایان ذکر است، در انحلال شرکت، کلیه ی اعضاء می بایست صورتجلسه را امضاء کنند و اگر حتی عضوی از شرکت رضایت به انحلال نداشته باشد سایر اعضاء نمی توانند شرکت را منحل کنند. با توجه به مقررات قانونی، صورت جلسه را می بایست به انضمام سایر مدارک، به اداره ی محترم ثبت شرکت ها ارسال نمایند تا آن اداره ی محترم، اقدامات لازم جهت ثبت انحلال را مبذول دارد و مراتب از طریق نشر آگهی در روزنامه رسمی یا کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

افزایش سرمایه به معنای بالا بردن سرمایه اسمی و ثبت شده شرکت است. با افزایش سرمایه مسئولیت صاحبان سهام در قبال دیون شرکت افزایش می یابد. شرکت به دلیل بهره مندی از مزایا افزایش سرمایه می دهد، زیرا با افزایش سرمایه شرکت های دیگر ارزش و اعتبار خوبی برای شرکت قائل می شوند.
در این مقاله برآن شدیم تا به افزایش سرمایه شرکت های سهامی بپردازیم تا شما خواننده محترم با مهم ترین نکات آن آشنا شوید.

نکات کلیدی در افزایش سرمایه شرکت های سهامی :


1. افزایش سرمایه شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد.
2. افزایش سرمایه با موافقت اکثریت دو ثلث آرای حاضر مجمع عمومی فوق العاده امکان پذیر است.
3. افزایش سرمایه پس از پیشنهاد هیات مدیره و قرائت گزارش بازرس یا بازرسان به تصویب می رسد.
4. تشریفات تصویب افزایش سرمایه عبارتند از : الف) پیشنهاد هیات مدیره ب) قرائت گزارش بازرس یا بازرسان ج) تصویب مجمع عمومی فوق العاده
5. اساسنامه شرکت نمی تواند اختیار افزایش سرمایه را به هیات مدیره بدهد.
6. مجمع عمومی فوق العاده می تواند اختیار عملی افزایش سرمایه را با تعیین دو مورد به هیات مدیره واگذار کند : الف) مدت عملی شدن افزایش سرمایه که حداکثر 5 سال می باشد ب) سقف مبلغ افزایش سرمایه .
7. به موجب ماده 163 لایحه قانون تجارت، هیات مدیره در هر نوبت پس از عملی ساختن افزایش سرمایه باید حداکثر ظرف یک ماه مبلغ سرمایه مندرج در اساسنامه را اصلاح کند و مراتب را به مرجع ثبت شرکت ها اعلام دارد تا در پرونده شرکت ثبت و برای اطلاع عموم آگهی بشود.
8. به موجب ماده 166 لایحه، هنگام افزایش سرمایه هر سهامدار شرکت به نسبت ( نه میزان ) سهامی که در شرکت دارد، در خرید سهام جدید حق تقدم دارد.
9. در شرکت سهامی خاص، پس از آن که مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه را به تصویب رساند مراتب از طریق انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت به اطلاع صاحبان سهام می رسد. در این آگهی مهلت پذیره نویسی نیز قید می شود.
10. در شرکت سهامی عام پس از تصویب افزایش سرمایه توسط مجمع عمومی فوق العاده، گواهینامه حق خرید سهام از طرف شرکت صادر می شود. برای صاحبان سهام بی نام به موجب آگهی منتشره در روزنامه شرکت، به آنان مهلتی که کمتر از 20 روز نباشد داده می شود تا به مراکزی که ار طرف شرکت تعیین می شود مراجعه و گواهینامه حق خرید سهام جدید را دریافت کنند، اما گواهینامه حق خرید سهام جدید برای صاحبان سهام بانام با پست سفارشی ارسال می گردد.
11. هر گاه از تاریخ تسلیم طرح اعلامیه پذیره نویسی شرکت سهامی عام 9 ماه گذشت و افزایش سرمایه ثبت نشد، پذیره نویسان سهام جدید می توانند از مرجع ثبت شرکت ها گواهینامه ای دایر بر عدم ثبت افزایش سرمایه دریافت و به بانک مراجعه و وجوهی را که بابت پذیره نویسی پرداخته اند پس بگیرند. در این صورت هزینه ها نیز با شرکت است.
12.اولین قدم در ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت هاست و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده و آگهی افزایش سرمایه شرکت نیز باید به اظهارنامه ضمیمه شود. اظهارنامه باید به امضای کلیه اعضای هیات مدیره برسد و حتی اگر یک عضو هیات مدیره اظهارنامه را امضا نکند افزایش سرمایه قابل ثبت نمی باشد.
13. در زمان افزایش سرمایه شرکت سهامی عام و خاص بحث تعهد سرمایه برخلاف زمان تاسیس منتفی است و کلیه مبالغ باید به شرح ذیل پرداخت شود :
الف) از طریق بالا بردن مبلغ اسمی : کلیه افزایش سرمایه باید نقداَ پرداخت شود.
ب) از طریق صدور سهام جدید : کلیه افزایش سرمایه نقداَ پرداخته یا تهاتر شود.
در صورتی افزایش سرمایه امکان پذیر است که تمام سرمایه قبلی شرکت تماماَ تادیه شده باشد.

مدارک لازم جهت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص :

به موجب ماده 183 لایحه، مدارک ذیل برای ارائه به مرجع ثبت شرکت ها الزامی می باشد :
- صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که افزایش سرمایه را تصویب نموده یا اجازه آن را به هیئت مدیره داده است و در صورت اخیر، صورت جلسه هیئت مدیره که افزایش سرمایه را مورد تصویب قرار داده است.
- یک نسخه از روزنامه ای که آگهی مذکور در ماده 169 این قانون در آن نشر گردیده است.
- اظهارنامه مشعر بر فروش کلیه سهام جدید و در صورتی که سهام جدید امتیازاتی داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه قید شود.
- در صورتی که قسمتی از افزایش سرمایه به صورت غیرنقد باشد باید تمام قسمت غیرنقد تحویل گردیده و با رعایت ماده 82 این قانون به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده باشد.
مجمع عمومی فوق العاده در این مورد با حضور صاحبان سهام شرکت و پذیره نویسان سهام جدید تشکیل شده و رعایت مقررات مواد 77 لغایت 81 این قانون در آن قسمت که به آورده غیرنقد مربوط می شود الزامی خواهد بود و یک نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده باید به اظهارنامه مذکور در این ماده ضمیمه شود.
نکته : مانند زمان تاسیس آورده غیرنقد باید تماماَ به شرکت تحویل داده شود و به ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری برسد و آورده غیرنقد را نمی توان به بیش از میزان ارزیابی کارشناسی رسمی دادگستری تصویب نمود.

مدارک لازم جهت تسلیم به مرجع ثبت شرکت ها برای ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی عام  :

مدارک لازم برای ثبت افزایش سرمایه عبارتند از :
الف) طرح اعلامیه پذیره نویسی در خصوص سهام جدید
ب) آخرین ترازنامه و حساب و سود و زیان نیز که به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده پیوست طرح اعلامیه پذیره نویسی می گردد و اگر تصویب نشده این نکته باید در طرح اعلامیه پذیره نویسی قید شود.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

از زمان کودکی تا بزرگسالی، نوشت افزارها و لوازم التحریر همراه همیشگی ما هستند. در دنیای کودکی با مداد رنگی ها، مداد شمعی ها و ... سرو کار داریم و در بزرگسالی نیز این مدادها و خودکارها لحظه ای از ما جدا نمی شوند.
نوشت افزار یا لوازم التحریر به مجموعه گسترده ای از ابزارها گفته می شود که برای نگارش، ترسیم و یا نقاشی به کار می روند. در دسته بندی کلی لوازم التحریر به دو دسته اداری و مهندسی تقسیم می شوند. موارد مصرفی مانند خودکار، اتود، مداد، تراش و ...زیر مجموعه پرمصرف ترین لوازم اداری محسوب می شوند.
به طور کلی محصولاتی مانند: انواع خودکارها، ابزار اندازه گیری و طراحی، ابزار نقاشی و رنگ آمیزی، کیف و کوله و جامدادی، لوازم اداری، پانچ، منگنه، ماشین حساب، کاتر، چراغ مطالعه، ملزومات رومیزی، دفتر و کاغذ بخشی از زیر گروه های لوازم التحریر هستند که در منازل، ادارات و کلاس های درس جایگاه مخصوص به خود را داشته و در تمام نقاط دنیا مصرف کنندگان خود را حفظ کرده اند.
" زمان شکل گیری لوازم التحریر احتمالاً در اواخر 1980 و اوایل 1990 می باشد و در ایران نیز اولین گام در زمینه لوازم التحریر در سال 1330 بود که فردی برای مدادهای ژاپنی وارداتی قالبی جدید طراحی کرد و تغییراتی برای سهولت استفاده از آن انجام داد و پس از آن با تلاش و پشتکار موفق به دریافت نمایندگی شرکت تولید خودکار با عنوان خودکار بیک در سال 1336 گردید."
امروزه، صنعت نوشت افزار و لوازم التحریر از جمله صنایع پر کاربرد در جهان به شمار می رود که طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را برای خود حفظ کرده است. بالا رفتن میزان تقاضای جامعه جهانی باعث بالا رفتن هر چه بیشتر تولیدات نوشت افزاری در سراسر جهان شده است و تجارتی رو به رشد و قابل توجهی را در این زمینه رقم زده است. چنانچه شما هم قصد دارید تا با قدم گذاشتن در این عرصه به ایجاد اشتغال و پاسخگویی به نیاز جامعه بپردازید، می توانید با تأسیس شرکتی در یکی از قالب های با مسئولیت محدود و یا سهامی خاص در زمینه تولید انواع لوازم التحریر و نوشت افزار فعالیت نمایید.

• شرایط ثبت شرکت تولید لوازم التحریر با مسئولیت محدود عبارت است از:

- تعهد به پرداخت کل سرمایه
- میزان سرمایه حداقل 100,000 هزارتومان
- وجود حداقل 2 نفر عضو

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید لوازم التحریر با مسئولیت محدود:

- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس+10
- تصویر شناسنامه و کارت ملی سایر اعضاء
- اقرارنامه امضاء شده
- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرایط ثبت شرکت تولید لوازم التحریر سهامی خاص عبارت است از:

- حداقل 3 نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضاء باشند)
- میزان سرمایه اولیه مبلغ یک میلیون ریال
- پرداخت حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید لوازم التحریر سهامی خاص:

- امضاء اقرارنامه
- اصل گواهی سوء پیشینه کیفری
- فتوکپی مدارک شناسایی کلیه اعضاء (شناسنامه و کارت ملی)
- اخذ مجوز در صورت نیاز به مجوز

• مراحل ثبت شرکت تولید لوازم التحریر :

برای ثبت شرکت تولید لوازم التحریر بایستی مراحل زیر را طی کنید :
1- تهیه مدارک لازم از قبیل :
الف) شناسنامه و کارت ملی
ب) گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
2- مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها و ثبت نام در سامانه ( قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت ) و پر کردن اطلاعات فرم های مورد نظر.
3- انتخاب نام شرکت در فرم نام و شخص حقوقی ( به ترتیب اولویت باید 5 نام را انتخاب نمایید تا از بین آنها یکی تأیید شود) .
4- مدت و موضوع فعالیت، نشانی شرکت و سرمایه شرکت قید شود.
5- سمت و نام شرکاء و سهام هر یک از آن ها را مشخص نمایید. همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.
6- پس از تأیید اطلاعات، اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگزاری نمایید.
7- پیش فرض های اساسنامه و شرکتنامه را پر کنید و سپس تصویر برابر با اصل شده آن ها را در سایت بارگزاری نمایید.
8- بعد از انجام این مراحل اداره ثبت شرکت ها از شما می خواهد که مدارک را برای آن ها ارسال کنید.
9- اقدام آخر بعد از تأیید تمام مدارک، به شما شماره ثبت شرکت داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید.آگهی اطلاعات باید در بر دارنده اطلاعاتی نظیر نام شرکت، نوع فعالیت، مدت و اطلاعاتی از این دست باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

صلاحیت انتخاب مدیران در شرکت سهامی برعهده مجمع عمومی عادی می باشد که این مجمع یا به صورت مجمع عمومی عادی سالیانه یا مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برگزار می گردد. لذا جهت ثبت انتخاب مدیران درمجامع عمومی عادی می بایستی تشریفات قانونی تعیین شده درقوانین و همچنین اساسنامه شرکت رعایت گردد. درسایر شرکت ها، تشریفات خاصی برای انتخاب مدیران در قانون تجارت پیش‌بینی نشده است.

• شرایط عمومی مدیران در شرکت های سهامی :

در شرکت های سهامی، مدیران شرکت دارای شرایط خاصی بوده که ممکن است درسایر شرکت ها این شرایط درنظرگرفته نشده باشد.
1ـ مدیران شرکت (اعضای هیأت مدیره) تنها از بین سهامداران انتخاب می شوند. (ماده ۱۰۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت)
2ـ مدت تصدی آنها به میزانی است که دراساسنامه معین شده و حداکثر دوسال است و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. در برخی از موارد از سوی شرکت‌ها مشاهده می گردد مدت تصدی هیأت مدیره در یک صورتجلسه به صورت یکسان در نظر گرفته نمی شود. به طور مثال یک عضو هیأت مدیره برای مدت شش ماه انتخاب می‌گردد و عضو دیگر برای مدت یک سال و سایر اعضاء برای مدت دو سال که به نظر این نوع تصمیم گیری مربوط به شرایط خاص شرکت می باشد و با توجه به عدم ممنوعیت های قانونی، انتخاب مدیران با مدت تصدی متفاوت بلااشکال می باشد. درلوایح جدید اصلاحی قانون تجارت مقررشده مدت مدیریت اعضای هیأت مدیره دراساسنامه معین می شود ولی این مدت از سه سال تجاوز نخواهد کرد.
3ـ هیأت مدیره یا هریک از مدیران قابل عزل هستند و مجمع عمومی عادی می تواند آنها را عزل نماید.(البته به دلایل نامعلوم وعدم تبیین موضوع،عزل مدیران در ادارات مذکور ثبت نمی گردد.)
4ـ تعداد اعضای هیأت مدیره دراساسنامه شرکت مشخص می گردد، که درشرکت سهامی عام نباید از5 نفرکمتر باشد.
5ـ اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود که دراین صورت باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی نماید. یک نفر نمی‌تواند اصالتاً و وکالتاً (یا به قائم مقام و نمایندگی) به عنوان اعضای هیأت مدیره همزمان تعیین گردد.
6ـ مطابق ماده ۱۱۲ لایحه اصلاحی قانون تجارت در صورتی که براثر فوت یا استعفا یا سلب شرایط از یک یا چند نفر از مدیران، تعداد اعضای هیأت مدیره ازحداقل تعیین شده در این قانون کمتر شود اعضاء علی البدل به ترتیب مقرر در اساسنامه و الا به ترتیب مقرر توسط مجمع عمومی جای آنان را خواهند گرفت و درصورتی که عضو علی‌البدل تعیین نشده باشد و یا تعداد اعضاء علی البدل کافی برای تصدی محل های خالی درهیأت مدیره نباشد مدیران باقی مانده باید بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را جهت تکمیل اعضای هیأت مدیره دعوت نمایند. درصدر ماده جایگزینی عضو علی البدل به جای عضو اصلی به موجب تشریفات اساسنامه و یا با در نظر گرفتن وجود عضوعلی البدل بدون مجمع عمومی امکان پذیر می باشد اما تکلیف قسمت اخیر ماده ۱۱۲ قانون مذکور در شرکت های سهامی که عضوعلی البدل انتخاب نشده و یا تعداد آنها کمتر از تعداد تعیین شده در اساسنامه باشد مجمع عمومی می بایستی نسبت به این خلاء تصمیم‌گیری نماید و این موضوع در اختیار هیأت مدیره نمی باشد.عضو علی البدل می تواند وظایف و تکالیف عضو اصلی را انجام دهد و پس ازجایگزینی همان اختیارات عضو اصلی را دارا می باشد. هیأت مدیره شرکت نباید ممنوعیت های قانونی اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت را داشته باشد.
7ـ هریک ازمدیران باید مقدار سهامی را که در اساسنامه مقرر شده است دارا باشد این تعداد سهام نباید ازمقدار سهامی که به موجب اساسنامه جهت دادن رأی ضروری است کمتر باشد. این سهام برای تضمین خسارتی است که ممکن است از تقصیرات مدیران منفرداً یا مشترکاً بر شرکت وارد شود. سهام مزبوربا نام بوده و قابل انتقال نیست.
8ـ هیأت مدیره در اولین جلسه خود از بین اعضاء، یک رئیس و یک نایب رئیس تعیین می‌نماید.
9ـ اجرای اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی و انتخاب و عزل مدیرعامل و تعیین حقوق و مزایای وی با رعایت مقررات مربوطه و سایر موارد تعیین شده در اساسنامه از جمله وظایف هیأت مدیره می باشد.
10ـ ممکن است برای تصدی هیأت مدیره در اساسنامه شرایط خاصی ازجمله سهام وثیقه، و یا شرایط تخصصی و یا اینکه دارنده سهام ممتاز بودن لحاظ گردد که مسئولیت احراز این شرایط برعهده هیأت رئیسه مجمع عمومی می باشد.
• نحوه رأی گیری در خصوص انتخاب مدیران در شرکت سهامی :
با توجه به مباحث مطروحه در خصوص حد نصاب های مقرر در مجمع عمومی عادی و همچنین اکثریت های قانونی مراتب احراز اکثریت انتخاب مدیران و بازرسان در شرکت های سهامی با رعایت ماده ۸۸ لایحه اصلاحی قانون تجارت درنظرگرفته می شود.
حد نصاب تشکیل جلسه مجمع عمومی عادی در مرحله نخست حضور دارندگان اقلاً بیش از نصف سهامی که حق رأی دارند و درصورت عدم تحقق حد نصاب مجمع نوبت نخست، مجمع برای بار دوم دعوت خواهد شد و حدنصاب مجموع نوبت دوم با حضورهرعده ازصاحبان سهامی که حق رأی دارند رسمیت می یابد.
درشرکت های سهامی، نحوه محاسبه رأی، درمجمع عمومی عادی، تصمیمات همواره با اکثریت نصف به علاوه یک آراء حاضر درجلسه رسمی معتبر خواهد بود، مگر در مورد انتخاب مدیران و بازرسان که اکثریت نسبی کافی خواهد بود.
درمورد انتخاب مدیران تعداد آرای هر رأی دهنده، درعدد مدیرانی که باید انتخاب شوند ضرب می‌شود و حق رأی هر رأی دهنده برابرحاصل ضرب مذکورخواهد بود، رأی دهنده می‌تواند آراء خود را به یک نفر بدهد یا آن را بین چند نفری که مایل باشد تقسیم کند، اساسنامه شرکت نمی تواند خلاف این ترتیب را مقرر دارد.
لذا به طورمثال اگر درشرکت سهامی تعداد مدیران مطابق اساسنامه ۳ نفر باشند و کاندید برای سمت مدیران ۷ نفر و افراد حاضر در جلسه که دارای حق رأی می‌باشند 100 رأی در مجموع باشد با فرض رعایت نصاب جلسه در مجموع حاصل رأی گیری با توجه به اینکه تعداد مدیران در تعداد رأی ضرب می گردد که در مجموع ۳۰۰ رأی اخذ می گردد که تراکم رأی گیری به شرح ذیل می باشد :
فرد A- 100 رأی
فرد B - 50 رأی
فرد C- 45 رأی
فرد D - 40 رأی
فرد E - 35 رأی
فرد F - 20 رأی
فرد G- 10 رأی
لذا با توجه به رأی گیری هرچند سه نفر نخست اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک (که ۱۵۱ رأی می‌باشد) را اخذ ننموده‌اند، ولی اکثریت نسبی یعنی، اکثریت نسبت به سایر کاندیداها را داشته و منتخب سهامداران محسوب می گردند. معمولاً تعداد آرای گرفته در رأی گیری انتخاب مدیران و بازرسان در صورتجلسات مجامع درج نمی شود و لذا ادارات ثبتی صرفاً به اعلام تصمیمات مجمع که به امضاء هیأت رئیسه رسیده است بسنده می نمایند و امکان احراز صحت رأی گیری مجامع عمومی نیز درعمل توسط ادارات ثبتی امکان پذیر نمی باشد که این موضوع درماده ۱۰۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت بیان شده است که ازمذاکرات و تصمیمات مجمع عمومی صورتجلسه ای توسط منشی ترتیب داده می‌شود که به امضای هیأت رئیسه مجمع می‌رسد. رئیس و اعضاء هیأت رئیسه هرمجمع عمومی که مقررات راجع به حق رأی صاحبان سهام را رعایت نکرده باشند به مجازات تعیین شده در قانون محکوم خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

با عنایت به قوانین و مقررات موجود برای ثبت برند و علائم تجاری چه در داخل ایران و چه خارج از ایران ثبت این علائم نیازمند تبعیت از برخی از قوانین و مقررات بوده و هر نوع برند و علامتی را نمی توان ثبت کرد .

به موجب قوانین ثبت علامت و اختراعات تنها علائمی می تواند ثبت شود که جدید و نو بوده و شرایط عدم پذیرش موجود در قوانین مربوطه را نداشته باشد. مثلا برند در طراحی برند نباید از واژه های عام و یا برخی واژه های خاص گمراه کننده استفاده شود ، واژه های توصیفی ، کلمات و واژه هایی که نظم عمومی را مختل کرده و یا با شرعیات و اخلاق حسنه مغایر می باشند ، علائمی که در آن اثری از علائم کشوری ، پرچم ها و نشان های دولتی و بین المللی وجود داشته باشد ، علائم تکراری و یا بسیار نزدیک به طرح های موجود دیگر ، علائمی که نتواند ماموریت برند را یعنی تمایز بین کالا و خدمات شرکت را ایجاد نماید ، علامت هایی که خریدار را در خصوص مبدا و ماهیت کالا دچار اشتباه کند و برخی دیگر از این نمونه برند ها نمی تواند اجازه ثبت پیدا کرده و پس از ارائه اظهار نامه ثبت این برندها و با بررسی هایی که توسط کارشناسان این حوزه انجام می شود تمامی این برند ها برگشت خواهند خود و تنها چیزی که برای درخواست کننده باقی می ماند سرمایه ای است که از دست داده و زمانی که به هدر داده است .

پس دو موضوع را باید برای برند و علائم تجاری به شدت در نظر داشت. اول اینکه قبل از هر اقدامی خواسته ها و مفاهیم مورد نظرمان را برای انتقال به مخاطبین در نظر بگیریم و دوم اینکه مطمئن شویم طرح برند ما جدید و بدیع بوده و نمونه آن قبلا ثبت نشده باشد ضمن اینکه موارد ذکر شده در بالا را باید رعایت کرد .

منظور از اینکه گفته می شود باید برند مفهوم و پیامی داشته باشد این است که باید طراح برند به این نکته توجه کند که کالا و خدمت شرکت و یا فرد چیست و چه کاری می خواهد و یا دارد انجام می دهد .چه جامعه ای از مشتریان او می توانند باشند و این جامعه از این خدمت و یا محصول چه انتظاری دارند . با بررسی کیفیت و کمیت محصول و آنچه که صاحب برند به دنبال انتقال آن است می توان بر روی مفهوم آن کار کرد. اجازه دهید مثالی بزنیم . شما به عنوان تولید کننده جارو برقی هستید و برای این خدمت می خواهید برندی ایجاد کنید. مشتریانی که جارو برقی می خرند می خواهند با کمترین زمان و با بهترین کیفیت منزل و یا محیط پیرامون خود را تمیز کنند. شما به عنوان تولید کننده می خواهید بگویید این جارو هم با مکش مناسب زود کار نظافت را انجام می دهد و هم به دلیل داشتن قدرت مناسب موتور پاکیزگی با کیفیتی به همراه دارد و ضمن آن مثلا می تواند کار گردگیری و یا مثلا دارای سیستم هوشمند ایکس هم برای تشخیص پاکیزگی می باشد.

در این مثال دو نوع خواسته وجود دارد. خواسته مشتری و خواسته تولید کننده . خواسته های مشتری را به خوبی تولید کننده برآورد کرده و در کنار آن دو پارامتر بهتر نیز ارائه می دهد . برند مورد نظر تولید کننده باید هم به مشتری دیدگاه بدهد که خواسته های او برآورده شده است و هم او را به این نتیجه برساند که به غیر از خواسته های او موارد دیگری هم وجود دارد که بالاتر از سطح انتظار او می باشد.

این می شود مفهوم برند برای مشتریان و سازمان که البته باید در طراحی دقت شود که نمونه های تکراری و خلاف موجودیت برند و پذیرش او حذف شود تا مشکلی برای ثبت برند نباشد.

اما در مرحله دوم باید اطمینان پیدا کنید که این برند می تواند ثبت شود و مشکلی برای او از همه نظر های رد پذیرش وجود نخواهد داشت. در اینجا نیز دو پارامتر مورد نیاز برای توجه است. اول پارامتر های ملموس. منظور اینکه خیلی را حت خود طراح و صاحب برند می توانند متوجه شوند که استفاده از این طرح با شئونات اسلامی همخوانی ندارد ، این برند کاملا مشابه با فلان برند است و این پرچم و یا نشان دولتی است و نمی تواند در برند آورده شود و …

اما پارامتر دوم که بیشتر صاحبان برند از آن ضربه خورده و نمی دانند که این موضوع می تواند آنها را به دردسر اندازد مواردی است که از آن اطلاع ندارند . مثلا برندی با با صرف زمان زیاد ایجاد می کنند و بعدا رد می شود و این به دلیل وجود برندی است که از آن اطلاعی نداشته اند و یا به دلیل موضوعی است که از نظر قانون مورد قبول نیست هر چند به نظر خود طراح و صاحب برند مورد کاملا معمولی باشد.

بنابر این توصیه اکید می شود قبل از اقدام برای ثبت برند و علائم تجاری و یا حتی قبل از اقدام برای طراحی امکانسنجی ثبت برند بررسی شود . بهترین روش برای این موضوع استعلام ثبت برند می باشد.

برای استعلام ثبت برند دو راه بسیار موثر وجود دارد و توصیه می شود از حتما قبل از ثبت برند از یکی از این دو راه اطمینان پیدا کنید که برند قبلا ثبت نشده باشد و یا می توانید این برند را ثبت نمایید.

اولین راه مراجعه به پایگاه اینترنتی اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور می باشد . این سامانه یکی از معتبرترین راه ها برای استعلام ثبت برند می باشد . در این روش با ورود به این سامانه باید به قسمت آگهی های قانونی مراجعه نموده و گزینه علامت تجاری را انتخاب کرده و اطلاعاتی که مورد نیاز است را وارد نمایید و جستجو کنید .در صورتیکه به درستی اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده باشید مواردی که می تواند مشابه برند شما باشد و یا موارد نزدیک آن در این سامانه به شما نشان داده خواهد شد .

در این روش می توانید از تمامی برند های ثبت شده در 45 طبقه کاری مطلع شوید . حتی ممکن است در برخی موارد نیاز بدانید یک برند را که مربوط به یک نوع خاص از محصولات و خدمات می باشد با استفاده از همان نام برای محصول و یا خدمتی متفاوت استفاده نمایید که با استعلام از این طریق می توانید امکانسنجی نمایید.

اما راه دیگری نیز برای استعلام ثبت برند وجود دارد که می تواند اطمینان بخش تر باشد و آن هم استفاده از متخصصین و مشاورین این حوزه می باشد. به هیچ عنوان دانش و تخصص این افراد را دست کم نگیرید . همواره به یاد داشته باشید که برخی از علائم و نشانه های تجاری ممکن است در حال ثبت بوده و یا نمونه های خارجی ان وجود داشته باشد و بعد از اقدام برای ثبت تازه این موضوع را متوجه شوید.

بخصوص افرادی که می خواهند برند خود را در سایر کشور های نیز مورد استفاده قرار دهند باید بیشتر نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند . زیرا برند های فوق العاده زیادی بصورت بین المللی ثبت شده و جرائم بسیار زیادی هم برای افرادی در نظر گرفته شده که حقوق ناشی از برند های ثبت شده این افراد را نقض کنند .

متخصصین این حوزه با شناختی که نسبت به تمامی جوانب ثبت برند و انواع طبقات داخلی و خارجی این علائم دارند و با استفاده از روابط و راه هایی که می شناسند راه مطمئن تری هستند برای اینکه به شما این اطمینان را بدهند که برند شما قابل ثبت می باشد. حتی با استفاده از مشاوره و تخصص آنها می توانید برند خود را بصورت بین المللی و یا در سایر کشور های دیگر مورد نیاز ثبت نمایید تا نگرانی دیگری بابت اعتراض و شکایت افراد دیگر نداشته باشید.

همواره به یاد داشته باشید برند و علائم تجاری پس از ثبت برای صاحبان خود دارای ارزش زیادی شده و صاحب برند نسبت به آن دارای حقوق و مزایایی می شود و دولت موظف می شود که از این حق صاحب برند محافظت نماید. تمامی فواید برند و علائم تجاری موقعی بیشتر به چشم خواهند آمد که ثبت شده و این ثبت هم با ضریب اطمینان بالا انجام شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

هر چند برند با نام لوگو و آرم هم شناخته می شود و بین آن تفاوتی گذاشته نمی شود ولی با این وجود و به شکل دقیق تری هم می شود لوگو و برند را تعریف کرد تا تفاوت های ریز و احتمالی آنها خودشان را نشان بدهند .

وقتی به دنبال بیان یک حرف یا مفهوم در قالب یک شکل هستیم باید لوگو طراحی کنیم . لوگو در واقع یک نماد است برای رساندن یک مفهوم خاص. لوگو یا آرم اغلب شبیه امضاء و یا نشانه ای هستند که وجود یا حضور یک موسسه و یا یک فرد حقیقی را بیان می کنند که در واقع این لوگو متعلق به آنها می باشد . آرم و لوگو در جاهایی که فرد صاحب لوگو یا موسسه صاحب لوگو در آنجا قرار دارند ولو به مدت کوتاهی ثبت و نگهداری می شوند و رد پای آن شخص یا سازمان را در آنجا نشان می دهند .

در زمینه طراحی های گرافیکی طراحی نشانه تجاری کاری بسیار تخصصی است و نیاز به دانش های زیادی دارد . این فعالیت به دوره های بسیار دور و به زمان انسان های اولیه بر می گردد جایی که اشکال ترسیم شده کار انتقال مفاهیم را برای انسان های نخستین انجام می دادند .

ایجاد یک لوگو یا علامتی گرافیکی توسط سرمایه داران تجاری و موسسات و حتی اشخاص حقیقی برای متمایز کردن خود در دیدگاه عموم و بخصوص افرادی که به آنها مراجعه می کنند می باشد . این علامت ها یا تماما گرافیکی و با استفاده از نمادها و سمبل های مختلف بوجود می آیند که البته باید برای افراد و مشتریان اغلب شناخته شده باشند و یا از نام فرد حقیقی و یا حقوقی انتقال دهنده مفهوم الهام می گیرند . مانند نام کارخانه و شرکت و …

در دوره های بسیار دور برای حروف چینی و ایجاد فونت و نشانه از فلز های داغ و یا دشنه هایی برای کنده کاری و … بر روی برخی از اجسام استفاده می شد ولی امروزه این نشانه ها و لوگو اغلب توسط دستگاه های پیشرفته و با توجه به الهام از موارد مورد نظر طراحان و صاحبان لوگو بوجود می آیند .

لوگو یا آرم بیشتر و تنها با استفاده از عناصر زبانی به وجود می آیند که به آنها به همین دلیل لوگوتایپ و یا تایپو گرافی هم می گویند ولی دسته ای از آرم ها نیز هستند که به آنها آرم شمایلی هم گفته می شود و آین دسته از آرم ها با الهام و ترکیب با عناصر شمایلی به وجود می آیند . اما دسته ای دیگر هم هستند که هم از عناصر شمایلی و هم عناصر نوشتاری برای خلقشان بهره برده شده است . دسته سوم پیچیدگی های بیشتری دارند و به عنوان برند و یا علامت تجاری مطرح تر هستند .

لوگو یا آرم نه تنها برای شرکت ها و اشخاص حقوقی دارای ارزش و اهمیت می باشد که از نقطه نظر مشتریان هم دارای بعد اهمیتی بالایی می باشد. در واقع مشتریان با نگاه و توجه زیادی که به لوگو یا آرم یک شرکت یا فرد حقیقی می کنند به ارزش واقعی محصولات و خدمات آن شرکت و یا فرد حقیقی پی خواهند برد .

باید بر روی شعور و دانش مشتریان حساب ویژ های باز کرد و در طراحی لوگو از احتمالاتی که می تواند بر روی سود و زیاد و یا کسب شهرت به آنها کمک کند استفاده نمایند .

به راحتی و با یک تعریف ساده می توان گفت لوگو و یا آرم در واقع همان برند ویا علامت تجاری هستند . برند های تجاری به دنبال انتقال مفهوم و دادن دیدگاه به مشتریان بوده و وظیفه و رسالت تمایز بین کالاها و خدمات شرکت ها را به خوبی انجام می دهند البته مستلزم این است که در طراحی لوگو و برند و یا علامت تجار ی خواسته ها و تفکرات صاحبان برند در نظر گرفته شود .

برند یا لوگو در بر دارنده نماد و نشان های پیچیده تر و مفهومی تر هم می تواند باشد . مثلا در هنگام طراحی برند تنها انتقال مفهوم ساده در یک نوشته و یا نشان کفایت نمی کند . در برند ماهیت محصول ، فرهنگ استفاده و حتی شخصیت افراد مصرف کننده آن برند هم هدف قرار می گیرد . بار ها شنیده اید که گفته می شود فلان محصول فقط به درد انسان های پول دار می خورد و این همان نقش و تاثیر برند بوده است .

 

تفاوت بین لوگو و برند

در ایران واژه برند برای کالاها و محصولاتی به کار می رود که جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و به نوعی شهرت خود را در بازار مشتریان به دست آورده اند و مشتریان این محصول هنگام خرید بدون تفکر در خصوص سایر محصولات مشابه تنها به سراغ آن محصول با همان نام و نشانه تجاری می روند و این یعنی برند تاثیر گذار بوده و توانسته ذهن مشتریان را برای رجوع به سمت محصولات شرکت به خوبی متقاعد کرده باشد .

 

با نگاهی به دیدگاه کاتلر تفاوت میان برند و لوگو یا نشانه را بازتر می کنیم.کاتلر معتقد است لوگو تنها نشانه ای از سازمان است در حالیکه برند ماندگاری نام شرکت در ذهن مشتریان است .

در واقع وقتی یک نشانه توسط شرکت شما طراحی می شود هم می تواند به عنوان لوگو شرکت باشد و هم می تواند برند شرکت شما شود . اما چگونه ممکن است؟

طراحی یک نشانه تجاری در ابتدا تنها به عنوان نشان تجاری بر روی محصولات و برای خدمات شما معرفی می شود و شما تنها کاری که با این نشان انجام می دهید ایجاد تمایز بین کالاها و خدمات خودتان با سایر شرکت ها می باشد. اما در کنار این کار شما با معرفی خودتان با این نشانه به مشتریان در واقع در حال معرفی نشانه تجاری خود هستید . لوگو شما در حال رشد و بلوغ است و نیاز دارد تا با برنامه ریزی مناسب و صرف زمان و هزینه و مدیریت مناسب پخته تر شود.

باید لوگو بتواند بین مردم جایگاه خود را پیدا کند . وقتی این لوگو به خوبی بین مردم رواج پیدا کرد و کیفیت و کمیت و خواسته های مورد نظر مشتریان را بخوبی جوابگو بود تا جایی که مشتریان در هنگام نیاز به آن محصول و یا خدمت بدون توجه به سایر لوگو ها و نشان های موجود تنها به سراغ لوگو و نشانه شما آمده و شما را انتخاب نمایند یعنی لوگو و شنانه شرکت توانسته روح و فکر مشتری را مجذوب خود کرده و به عنوان یک برند خود را معرفی نماید .

 

در نتیجه ایجاد یک نشان تجاری یعنی ساخت یک لوگو و آرم برای شرکت و مدیریت و برنامه ریزی و رساندن آن به اوج اقتدار و با شهرت زیاد یعنی برند شدن لوگو شما. پس زمانی شرکت می تواند ادعا کند که برند دارد که محصولات او در بین مشتریان ممتاز باشد و بتواند به عنوان بهترین خود را در جامعه مشتریان نشان دهد . برند یعنی بهترین بودن لوگو در بین سایر لوگوها و این تفاوت مفهومی برند و لوگو می باشد.

بنابر این لوگو و برند در اصل یکی هستند و نیازی نیست که برای ثبت بین لوگو و برند تفاوتی ایجاد شود. آنچه در اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود و برند یا علامت تجاری نامیده می شود در واقع لوگو یا آرم یک شرکت تجاری و یا فرد حقیقی است و زمانی این آرم به برند تبدلی می شود که خواسته های سازمان را به خوبی منتقل کند و جایگاه بهترین را که شرکت به دنبال او بود به دست بیاورد .

بهتر است اینگونه توصیف شود که لوگو باید ثبت شود و سپس تلاش شود تا لوگو بتواند تبدیل به برند شود .

اما این ها تماما ظاهر امر و دیدگاه مشتریان و جامعه هدف یک شرکت می باشد. آنچه اهمیت دارد تعریف این دو یعنی لوگو و برند می باشد که از نقطه نظر قانون و اداره ماکیت صنعتی هر دو به عنوان علامت تجاری یک شرکت و فرد حقیقی شناخته می شوند و برای ثبت و نگهداری آنها تمامی مراحل و مدارک یکسان هستند .

به یاد داشته باشید برند و لوگو در نزد قانون و مشتریان تفاوت هایی با هم دارند و مشتری زمانی علامت و نشانه شرکت شما را به عنوان برند می شناسد که تعریف و تمجید آن را از تمامی مشتریان و مصرف کنندگان شنیده باشد و همچنینی در هنگام خرید و نیاز به آن تنها به آن محصول بدون در نظر گرفتن نام های دیگر فکر کند و در واقع روح و روان و عقل و دانش او محصول شما را انتخاب کند .

امیدوارم با دو مفهوم رایج برند و لوگو ( آرم ) در بین جامعه و قانون به خوبی آشنا شده باشید و توانسته باشیم در این مقوله از این دو منظر به توصیف علائم تجاری بپردازیم .



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت های سهامی عام پس از ثبت و راه اندازی و در طول زمان فعالیت خود نیاز به انجام تغییراتی اجباری و یا اختیاری در شرکت داشته و بدون در انجام این تغییرات عملا حیات شرکت به خطر خواهد افتاد . مجامع عمومی موسسین به عنوان بنیان گذاران یان شرکت ها در ابتدای شروع فعالیت شرکت های سهامی عام تصمیماتی را اتخاذ می کنند مانند تصویب اساسنامه شرکت ، تعیین مدیران شرکت ، تعیین بازرسین شرکت ، تعیین میزان سرمایه مورد نیاز ، تعیین نحوه پذیره نویسی و تهیه اوراق سهام و … و ضمن درج در اساسنامه مقدمات راه اندازی شرکت را فراهم می نمایند. اما همه این تصمیمات می تواند در برهه ای از فعالیت شرکت به اجبار و یا به اختیار شرکت مورد تغییر قرار بگیرد .

مرجع تصمیم ساز برای انجام هرگونه تغییراتی در شرکت های سهامی عام مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود . لذا با عنایت به مندرجات اساسنامه و با رعایت نفرات تعیین شده و تشکیل دهنده مجامع عمومی فوق العاده این جلسات با حداکثر نفرات تعیین شده باید تشکیل شوند و در خصوص نوع تغییراتی مد نظر و طرح شده در دستور جلسه مجمع بحث و تبادل نظر نموده و تغییرات مورد نیاز را جهت اعمال تصویب نمایند . این تصمیمات باید در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده درج و با امضاء تمامی نفرات مجمع برای انجام تغییرات به همراه سایر مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود .

در شرکت های سهامی عام و همچنین شرکت های مختلط سهامی که بیش از 12 نفر سهامدار دارند صورتجلسه باید توسط هیئتی منتخب به نام هیئت منتخب ناظر که حداقل متشکل از 3 نفر باشد باید تایید و تصویب شود .

هر گونه ثبت تغییرات در شرکت های سهامی عام باید طبق قوانین و مقررات موجود در قانون تجارت و همچنین با در نظر گرفتن انواع آئین نامه ها و دستورالعمل های موجود و قوانین خاص بازار اوراق بهادار و همچنین دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار مورد تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار انجام پذیرد .

حتی تشکیل جلسه و تعیین تغییرات و تصمیم گیری در مورد آنها و دعوت از مجامع عمومی فوق العده با مجوز و تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ممکن است .

اما انواع تغییرات و نحوه انجام ان در شرکت های سهامی عام به ترتیب زیر می باشد :

 

نحوه افزایش سرمایه

افزایش سرمایه در شرکت های سهامی عام دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن انجام پروژه های بزرگتر و بیشتر و ورود به بازار های جدید و گرفتن سهم بیشتری از بازار در داخل و خارج از کشور می باشد . برای این منظور باید پس از مهیا نمودن شرایط تشکیل جلسه مجمع عمومی و تشکیل این جلسه این مجمع اقدام به صدور مجوزی با رعایت مقررات سهام جدید نموده و سهام جدید تعریف و صادر شود . برای افزایش سرمایه در شرکت های سهامی عام تادیه مبلغ اسمی سهام جدید الزامی است و باید از طرق زیر این کار انجام شود :

پرداخت نقدی مبلغ اسمی سهام
تبدیل مطالبات نقدی اشخاص از شرکت به سهام جدید
سود حاصله ، اندوخته و عاید شده شرکت که هنوز تقسیم نشده است انتقال به سرمایه شرکت شود .
تبدیل اوراق مشارکت شرکت به سهام
البته باید در نظر داشت که نمی توان اندوخته قانونی شرکت را تبدیل به سرمایه برای شرکت کرد و این کار ممنوع است .

 

تأدیۀ مبلغ سهم جدید از محل مطالبات

چنانچه تصمیم مجمع عمومی فوق العاده این باشد که افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات نقدی باشد باید رضایت و موافقت خود طلبکاران شرکت برای این موضوع حتما دریافت شود در غیر اینصورت شرکت متخلف خواهد بود .

برای این منظور طلب هر یک از سهامداران بابت سود از طریق افرایش سرمایه از محل سود سهامداران جبران خواهد شد مگر اینکه خود سهامدار برای این موضوع رضایت نداشته باشد و طلب خود را مطالبه کند که باید طلب او نقدا پرداخت شود .

 

 

حق تقدم در خرید سهام جدید

یکی از موارد مهم در هنگام افزایش سرمایه شرکت در صورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه شرکت با صدور سهام جدید حق تقدم خرید و عرضه سهام می باشد . دارندگان سهام قبلی در شرکت دارای حق تقدم برای خرید سهام جدید می باشند و این موضوع از طرق مختلف مانند ارسال نامه درب منزل سهامداران قبلی باید به اطلاع آنها ابتدا رسانده شود و به آنها حداقل 60 روز فرصت برای تصمیم گیری و تهیه مبلغ برای خرید سهامد داده شود . هر چند نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی عام آزاد و بدون قید و شرط می باشد . حال در صورتیکه میزان سرمایه مورد نیاز شرکت توسط سهامداران قبلی تادیه و تامین نشد این سهام جدید باید بین سایر مردم عرضه شود .

اطلاع رسانی به سهامداران قبلی شرکت در خصوص نیاز به افزایش سرمایه شرکت و اینکه اولویت فروش سهام نفرات قبلی می باشند باید از طریق صدور گواهینامه های حق تقدم باشد . این گواهینامه های باید به آخرین آدرس اعلام شده سهامدارن قبلی نزد شرکت و این هم قبل از شروع به پذیره نویسی و فروش سهام ارسال شود . پدیره نویسی جدید شرکت باید در روزنامه کثیر الانتشار و سایت رسمی شرکت نیز درج گردد .

 

صرف سهام

بنا به تشخیص و تصویب مجمع عمومی فوق العاده در خصوص طرق صرف اضافه ارزش سهام فروخته شده ، هیئت مدیره می تواند به مجمع پیشنهاد دهد که شرکت اقدام به فروش سهم برای افزایش سرمایه مازاد اسمی سهام جدید بنماید و مجمع می تواند این موضوع را تصویب نماید .

 

کاهش سرمایه در شرکت سهامی عام

کاهش سرمایه در شرکت های سهامی عام هم می تواند بصورت اختیاری باشد و هم بصورت اجباری . هر اتفاق و دلیلی می تواند باعث شود مجمع عمومی فوق العاده تشکیل جلسه داده و کاهش سرمایه را مورد تصویب خود قرار دهد . در هنگام کاهش سرمایه الزاما باید تساوی کاهش سرمایه بین سهامداران رعایت شود و نباید در هنگام این کاهش سرمایه از یک نفر کمتر و از دیگری سهام بیشتری کم شود و باعت ضرر و زیان به سهامدارن شود . کاهش اختیاری سهامشرکت سهامی عام با کاستن از مبلغ اسمی بهای سهام انجام می گیرد . این موضوع باید به اطلاع همه سهامداران رسانده شود و میزانی از سهام آنها که کم شده دقیقا به آنها عودت داده شود .

 

انتشار اوراق مشارکت در شرکت سهامی عام

موضوع انتشار اوراق بهادار توسط مجمع عمومی فوق العاده و آن هم پس از تایید رعایت مقررات و ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انجام خواهد پذیرفت . در صورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده این اوراق می تواند منتشر شود . مجمع عمومی می تواند خودش و یا با دادن اختیار به هیئت مدیره تعیین نماید که ظرف مدت حداکثر دو سال پس از صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ، ارواق بهادار را تا مبلغ مصوب مجمع عمومی فوق العاده انتشار دهد . ضمنا انتشار این اوراق می تواند تمدید و یا تعویض شود که ان هم نیاز به تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد داشت .

در شرکت های سهامی عام نقل و انتقال سهام آزاد بوده و نیازی به اطلاع رسانی ندارد . همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند در خصوص تصمیم های زیر جمع بندی و در صورت نیاز به تغییرات در موارد زیر پس از تصویب و تنظیم صوتجلسه موارد را به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برساند :

تعیین مدیران جدید و یا تمدید مهلت مدیریت مدیران قبلی
تعیین بازرس اصلی و یا علی البدل جدید و یا تمدید دوره بازرسان برای دو سال دیگر
تغییر آدرس شرکت
تغییرات در اساسنامه شرکت
تغییر در موضوع فعالیت شرکت اعم از افزایش و یا کاهش مواردی به موضوع قبلی و یا تغییر کلی فعالیت شرکت
تغییر صاحبین امضاء مجاز در شرکت
انحلال شرکت و اتمام موضوع فعالیت و یا دوره اعتبار شرکت
ایجاد شعبه و یا نمایندگی های جدید

البته ممکن است تغییرات دیگری نیز در شرکت های سهامی عام رخ دهد که بنا بر ضرورت و یا اختیار و توسط مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری شود که تمامی این موارد شاید نیازی نباشد به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد .



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در این نوشتار قصد داریم به معرفی انواع شرکتهای تجاری در قانون تجارت ایران بپردازم. در قانون تجارت ایران مصوب سال 1311 هفت نوع شرکت تجاری منظور شده است. این شرکتها عبارتند از:
1- شرکت سهامی
2- شرکت تضامنی
3- شرکت با مسئولیت محدود
4- شرکت نسبی
5- شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت سهامی
عموما شرکتهای مهم و بزرگ از نوع سهامی می باشند. شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به تعدادی سهام با ارزش یکسان تقسیم شده است و شرکا که سهامدار نامیده می شوند، می توانند با خرید هر تعداد سهام مالکیت شرکت را در اختیار بگیرند. فعالیتهای یک شرکت سهامی بر مبنای سه بخش است. 1- بخش تصمیم گیرنده 2- بخش اجرایی 3- بخش ناظر

بخش تصمیم گیرنده
مجامع سهامداران که با حضور سهامداران تشکیل می شود معرف این بخش است. مجمع هایی که برای تصمیم گیری در امور مختلف شرکت تشکیل می شود عبارتند از مجمع موسس، مجمع عمومی ،مجمع فوق العاده ومجمع عمومی فوق العاده.

بخش اجرایی
در شرکتهای سهامی یک گروه از سهامداران و با رای آنها به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شود. هیئت مدیره وظیفه انتخاب مدیرعامل را به عهده دارد.

بخش ناظر
سهامداران ناظران و کنترل کنندگان شرکت سهامی هستند. آنها با رای خود در مجامع قدرت نظارتیشان را اعمال می کنند. بازرسین منتخب سهامداران از جانب آنها به بررسی صورتهای مالی شرکت می پردازند.

شرکتهای سهامی به دو نوع طبقه بندی می شوند: شرکتهای سهامی عام و سهامی خاص.
در شرکتهای سهامی خاص سرمایه اولیه شرکت بایستی به طور کامل توسط موسسین تامین شود. به علاوه انتقال و فروش سهم باید با موافقت میران و یا مجمع عمومی شرکت صورت گیرد. در شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه اولیه از طریق فروش سهام به مردم و بقیه توسط موسسین تامین می شود. بنابر این هرکس می تواند اقدام به خرید این سهام نماید و برای فروش آنها هم احتیاج به موافقت دیگر سهامداران نیست. فرق عمده شرکت سهامی خاص و عام در قابلیت معامله در بازار بورس اوراق بهادار است. سهام شرکت های سهامی خاص امکان معامله در بورس اوراق بهادار را ندارد مگر اینکه شرکت به سهامی عام تبدیل شود. البته معامله سهام شرکت سهامی عام در بورس منوط به پذیرش آن در بورس است. پس فقط سهام شرکت سهامی عام در بورس مورد معامله قرار می گیرد، اما سهام هر شرکت سهامی عامی لزوما قابل معامله در بورس اوراق بهادار نیست. حداقل سرمایه برای تاسیس، حداقل تعداد سهامداران و همچنین عدم امکان صدور اوراق مشارکت در شرکتهای سهامی خاص نیز از وجوه افتراق این دو نوع شرکت سهامیست.
در شرکت سهامی – چه عام و چه خاص – مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. یعنی اگر شرکت اعلام ورشکستگی نماید. هر یک از سهامداران تنها باید با استفاده از سرمایه خود درشرکت بستانکاری ها را جبران کند و در صورتیکه سرمایه شرکت پاسخگوی مطالبات معوقه نبود، سهامدار مسئولیت دیگری برای پرداخت ندارد.

چرا شرکت سهامی ؟
می توان گفت که مهمترین فلسفه وجود و اهمیت شرکت های سهامی به کار گیری سرمایه وسیع برای انجام امور تجاریست. چرا که در شرکتهای غیر سهامی عموما میزان سرمایه به کار گرفته شده کم و همچنین ریسک از بین رفتن سرمایه بالاست. این در حالیست که در شرکتهای سهامی سرمایه و تعداد سهامداران می تواند بسیار زیاد باشد. مزیت دیگر شرکتهای سهامی آن است که سهامداران مدیران شرکت را انتخاب می کنند و از آن پس اداره شرکت به عهده آنهاست. شرکت در مجمع و بررسی عملکرد مدیران شرکت نهایتا دو روز در سال از سهامداران وقت می گیرد. این ویژگی شرکت های سهامی که مسئولیت سهامداران به میزان سرمایه آنها در شرکت است نیز مزیت بزرگی به شمار می رود. به عنوان مثال اگر شرکتی با سرمایه ده میلیون تومان ورشکسته شود و دوازده میلیون تومان طلبکار داشته باشد، طلبکاران حق مطالبه دو میلیون تومان اضافی را از شرکا نخواهند داشت.
حسن دیگر شرکت سهامی عدم تاثیر فوت یا خروج یکی از سهامداران در سرنوشت شرکت است. این در حالیست که در بعضی دیگر از انواع شرکت پس از فوت یکی از سهامداران امکان انحلال شرکت وجود دارد. به علاوه تنها شرکتهای سهامی هستند که موضوع عملیات آنها می تواند غیر بازرگانی باشد. قابلیت جذب سرمایه و همچنین پذیرفته شدن در بورس ( برای شرکتهای سهامی عام ) هم از وجوه برتری شرکت سهامی عام است.

شرکت با مسئولیت محدود
به دلیل وجود شباهت بین شرکت مسئولیت محدود با شرکتهای سهامی بلافاصله به توضیح ماهیت این نوع شرکت می پردازیم. در شرکتهای با مسئولیت محدود، مسئولیت تک تک سهامداران در برابر بدهی های شرکت محدود به سرمایه گذاری آنها در شرکت است. پس اگر داشته های شرکت پاسخگوی مطالبات بستانکاران نباشد، شرکا ( اینجا دیگر نباید گفت سهامداران ) تنها سرمایه خود در شرکت را از دست می دهند و فرد طلبکار حق تامین طلب خود از اموال شخصی آنها را ندارد.
با این اوصاف شرکت با مسئولیت محدود بسیار شبیه شرکت سهامی خاص می شود. مهمترین فرق این دو نوع شرکت این است که در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکت تبدیل به ورقه های سهام نمی شود. دیگر تفاوت این شرکتها در حداقل اعضای آنهاست حداقل اعضای یک شرکت سهامی خاص سه نفر است. اما شرکت با مسئولیت محدود تنها با دو شریک قابل ثبت است.

چرا شرکت با مسئولیت محدود؟
بزرگترین مزیت شرکت با مسئولیت محدود این است که هیچ گونه حداقل سرمایه ای برای آن در نظر گرفته نشده. لذا با هر میزان سرمایه قابل تاسیس است. به علاوه الزام قانونی برای ارائه مدارک مربوط به پرداخت سرمایه وجود ندارد. شرکت با مسئولیت محدود می تواند توسط چند مدیر موظف و غیر موظف اداره شود که جز شرکا نباشند و مدت مدیریت آنها محدود یا نامحدود باشد. حسن دیگر شرکتهای با مسئولیت محدود قلمرو آگهی هاست که نسبت به شرکت سهامی بسیار محدودتر است. از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود می توان چنین استنباط کرد که این نوع شرکت تجاری برای بنگاه های کوچک مناسبتر است تا شرکت سهامی.

شرکت تضامنی
در این نوع شرکت ها، هر کدام از شرکا ضامن تمام بدهی ها و دیون شرکت است. یعنی اگر مثلا کسی یک چک شصت میلیونی از یک شرکت تضامنی ورشکسته در دست داشته باشد، هر کدام از صاحبان شرکت که در دسترس وی باشند موظف است تمام پول او را بدهد و اهمیتی ندارد که سهم وی از از سرمایه شرکت چند درصد یا چه قدر است. بنابراین مسئولیت شرکا در شرکت تضامنی بیشتر از سایر شرکتهاست. زیرا تعهدات آنها محدود به به مبلغ سرمایه آنها نیست و در صورت لزوم وی مجبور به پرداخت دیون از اموال شخصی خود می باشد. این مهمترین فرق شرکت تضامنی با بقیه شرکت هاست. سود شرکت تضامنی به نسبت سهم الشرکه شرکا تقسیم می شود. برای ثبت شرکت تضامنی وجود حداقل دو شریک الزامیست. همینجا این نکته را بگوییم که در ایران معنی شرکت به مجموعه چند نفره ( حداقل دو نفر ) اطلاق می شود. اما در بعضی کشورها مثل انگلستان قانون، شرکت های تک نفره (sole person) را نیز به عنوان شرکت در نظر گرفته است.

چرا شرکت تضامنی؟
شرکت تضامنی بابت تضمینی که در قبال بدهی های خود از جانب تمام شرکا دارد بسیار مطمئن است و بستانکاران با دغدغه کمتری برای وصول مطالبات خود دارند و در نتیجه راحت تر به این شرکت وام داده می شود. اما از طرف مقابل بار سنگین مسئولیت در این شرکتها موجب شده که عموما شرکتهایی که شرکا آن متشکل از یک خانواده یا دوستان مطمئن به یکدیگر هستند به سمت این نوع شرکت بروند.

شرکت نسبی
این شرکت توسط دو یا چند نفر تاسیس می شود و هر یک از شرکا به میزان درصد سهم خود در سرمایه شرکت مسئول پرداخت مطالبات هستند. به عنوان مثال اگر شرکتی با دویست میلیون تومان بدهی ورشکسته شود، کسی که چهل درصد سرمایه شرکت را طبق اساسنامه تامین کرده موظف به پرداخت چهل درصد از دویست میلیون تومن بدهی یعنی هشتاد میلیون تومان است.
بنابراین بر خلاف شرکتهای سهامی و مسئولیت محدود، در این شرکتها هم مثل شرکتهای تضامنی هر شریک در مقابل کلیه دیون و تعهدات آن مسئولیت دارد. با این تفاوت که در شرکت های تضامنی هر شریک مسئول پرداخت تمام مطالبات است ولی در شرکت نسبی هر کس بنا بر درصد مالکیت خود می بایست سهمی از کل بدهی های شرکت را بدهد. در این نوع شرکت منافع و سود به نسبت سرمایه سرمایه گذاران تقسیم می شود.

چرا شرکت نسبی؟
شرکت نسبی به نوعی هم دارای بعضی از خصوصیات شرکت تضامنیست و هم مسئولیت شدید این نوع شرکت در تضمین کل مطالبات توسط تمام شرکا را ندارد. اما در مجموع غیر از مسئولیت شرکا در قبال طلبکاران، در بقیه موارد این شرکت با شرکت تضامنی تشابه دارند. مسئله ای که در اینجا نمی توان از آن عبور کرد این است که شرکتهای نسبی و تضامنی با عدم اقبال روبرو هستند. دلیل اصلی آن هم مسئولیت زیاد شرکا، اشکالات منطقی و حقوقی و همچنین محدودیت های فراوان ( همچون انحلال شرکت پس از فوت یا محجوریت یکی از شرکا و عدم اجازه انتقال سهم به غیر مگر با اجازه دیگر شرکا) در این گونه شرکت ها می باشد.

شرکت تعاونی
شرکتهای تعاونی با فلسفه تجمیع توان تعداد زیادی از افراد که عموما به تنهایی قادر به حل بعضی مشکلات خود نیستند به وجود آمده است. شرکت تعاونی شرکتیست که در آن به جای سرمایه هر عضو ، هر کدام از اعضا در آن نقش اصلی را دارا می باشند. می توان گفت خصوصیت اصلی این نوع شرکت آن است که هر عضو بدون توجه به سرمایه وی دارای یک حق رای است. شرکتهای تعاونی به دو گروه عام و خاص تقسیم می شوند که در حالت عام هر کس می تواند به عضویت آن در بیاید . اما در حالت خاص تنها یک صنف خاص مثل دانشجویان، کارگران، پزشکان و ... می توانند عضو آن باشند. تعداد اعضای شرکت تعاونی به طور کلی باید هفت نفر یا بیشتر باشد. البته برای هر نوع خاصی از شرکت تعاونی بر مبنای نوع فعالیت و سرمایه موجود حداقل و حداکثر تعداد اعضا بایستی به مصوبه وزارت تعاون مشخص شده است.

چرا شرکت تعاونی ؟
شرکت تعاونی به کسانی که به تنهایی توان حل مشکلات خود را ندارند این اجازه را می دهد که با مشارکت با یکدیگر به موانع را برطرف کنند. به عنوان مثال در صورتیکه جمعی از افراد به یک کالای خاص به طور مستمر احتیاج داشته باشند، در صورتیکه مقدار خرید تک تک آنها اندک باشد مجبور خواهند بود آن کالا را از طریق واسطه و قیمت گرانتر خریداری نمایند در حالیکه با عضویت در یک شرکت تعاونی و تجمیع سرمایه، می شود آن کالا را از تولید کننده به صورت عمده و بدون نیاز به واسطه خریداری کرد. همین طور برای فروش کالا ، ممکن است به عنوان مثال یک کشاورز در شرایطی نیاز اضطراری به پول داشته باشد. در نتیجه با فروش فوری کالای خود و یا سلف فروشی، متحمل خسارت شود. اما در صورتی که وی عضو یک شرکت تعاونی باشد با فروش کالای خود به آن شرکت می تواند از زیان ذکر شده جلوگیری کند. برای یک مثال دیگر می توان کارگری را مثال زد که به دلیل بضاعت کم نمی تواند از موسسه ای وام بگیرد. اما با عضویت در یک شرکت تعاونی و داشتن اعتبار نزد آن شرکت او خواهد توانست با نرخ معمول اقدام به اخذ وام کند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• شرکت های هلدینگ چه شرکت هایی هستند؟
هلدینگ ها در چند شرکت که در یک زمینه مشترک فعال هستند سرمایه‌ گذاری می کنند. به طور کلی هر شرکتی که سهام مدیریتی یک یا چند شرکت دیگر را در اختیار داشته باشد هلدینگ است. به عنوان مثال شرکت سیمان فارس و خوزستان هلدینگ صنعت سیمان است.
مشخصه اصلی این شرکت ها همبستگی و وابستگی است ، این همبستگی می تواند در زمینه های مختلف باشد مثلاَ می تواند در زمینه تأمین، تولید و توزیع باشد تا بتواند ارزش افزوده موجود در کل این زنجیره را به خود اختصاص دهند. گونه های دیگری از همبستگی در عرصه های تحقیقات، بازاریابی، تأمین مالی، اعتبارات و تجارت نیز میسر است. با توجه به وابستگی گروه به یکدیگر، وظایف هیأت مدیره شرکت های تابعه از این شرکتها سلب و به صورت یک مدیریت استراتژیک به عهده هلدینگ قرار می گیرد، در نتیجه اگر چه شرکت هلدینگ دارای شرکت های متعدد و متنوعی است لیکن وابستگی خاص آن باعث می شود که مدیریت تمامی این شرکت ها در اختیار یک مجموعه واحد قرار گیرد.
اساسنامه شرکت های فوق یکی از موضوع های فعالیت خود را غالباَ کلماتی از جمله تأسیس یا مشارکت در شرکت ها و موسسات تولیدی، بازرگانی، ساختمانی، خرید وفروش سهام و اوراق بهادار و اوراق قرضه و سایر اموری که متناسب با فعالیت های شرکت مرتبط بوده، عنوان می کنند.
اقدامات و فعالیت های مهم این شرکت ها عبارت است از عزل و نصب مدیران، توسعه فرهنگ سازمانی، تنظیم و تلفیق حساب ها، حسابرسی داخلی، تنظیم اعتبارات، تدوین و کنترل برنامه و بودجه و بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد طرح های توسعه و کنترل اطلاعات منتشره شرکت های تابعه خود.
شرکت های هلدینگ یا سرمایه‌گذاری اقدام به خرید درصد بالاتری از سهام سایر شرکت ها کرده و از این طریق شرکت های خود را کنترل می کنند.
• مراحل دریافت مجوز شرکت هلدینگ
الف) شرایط دریافت موافقت اصولی با ثبت شرکت:
متقاضی ابتدا باید درخواست خود را طبق فرم تقاضای صدور مجوز تأسیس شرکت مادر به همراه فرم پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیرعاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی تکمیل شده توسط اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل پیشنهادی برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کند. سازمان پس از بررسی مستندات اگر کامل باشند و شرایط لازم احراز گردد، موافقت اصولی خود را با تأسیس شرکت ابلاغ می کند.
ب) شرایط اعطای جواز تاسیس:
در صورت موافقت اصولی، شرکت مستلزم است مدارک اعلام شده توسط سازمان را ظرف مهلت مقرر تکمیل نماید. بعد از تکمیل مدارک مورد نظر سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تأسیس شرکت و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها را صادر خواهد کرد.
ج) شرایط اعطای جواز فعالیت پس از صدور جواز تأسیس :
بعد از اعلام موافقت با تأسیس شرکت، متقاضی باید طی مهلت مقرر شرکت را نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و مدارک مربوطه را به سازمان ارائه دهد.
بعد از ثبت نهاد مالی نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، شرکت مدارک لازم را برای ثبت نزد سازمان ارائه می نماید و در صورت احراز شرایط، مجوز فعالیت برای شرکت‌ صادر می گردد.
• شرایط دریافت مجوز تبدیل و فعالیت:
چنانچه متقاضی قصد تبدیل شرکت موجود به شرکت مادر(هلدینگ) را داشته باشد باید اقدامات زیر را انجام دهد:
- تکمیل فرم تقاضای تبدیل به شرکت هلدینگ به همراه ضمائم ذکر شده در فرم.
- پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی.
⃰ فرم تقاضای تبدیل به شرکت هلدینگ وهم چنین پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی، یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی در آدرس الکترونیکی www.seo.ir درمسیر/لینک معاونت نظارت بر نهادهای مالی /لینک نهادهای مالی تحت نظارت /لینک شرکت مادر(هلدینگ) موجود می باشند.
- پس از ارسال مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی در صورت تکمیل بودن اسناد و احراز شرایط لازم سازمان اقدام به صدور مجوز تبدیل می نماید. متقاضی باید ظرف مهلت مقرراقدام به ثبت تغییر موضوع شرکت در مرجع ثبت شرکت ها نماید. ,



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اختیارات و تحدید اختیارات مدیران شرکت در چیست ؟ مدیران شرکت تمامی اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره شرکت دارند، مگر اینکه در اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد. هر قراردادی در رابطه با محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه به آن تصریح نشده، در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان لم یکن خواهد بود
اختیارات و تحدید اختیارات مدیران شرکت

اختیارات مدیران شرکت
در شرکت انتصاب مدیرعامل از میان اعضای هیات مدیره یا اشخاص خارج از آن منتصب می‎شود. انتخاب مدیرعامل در صلاحیت هیات مدیره است که از میان اشخاص حقیقی انتخاب می‎شود. در صورتی که مدیر عامل عضو هیات مدیره باشد، نباید مدت مدیر عاملی او از مدت عضویت او در هیات مدیره بیشتر باشد. در عین حال مدیر عامل نمی تواند در زمان واحد، به عنوان مدیر چندین شرکت انتخاب شود و تنها می‎تواند مسئولیت اداره یک شرکت را بر عهده بگیرد. بر اساس ماده ۱۲۶ لایحه قانونی، مدت زمان تصدی مدیرعامل و یا هیات مدیره و میزان مسئولیت‏ها‎ و وظایف مدیران مشخص می‎شود که اگر مدیران برخلاف آن عمل کنند، در مقابل صاحبان سهام و اشخاص ثالث معتبر، مسئول هستند.

 

 

وظایف و مسئولیت‏ها‎ی مدیران شرکت
بر اساس لایحه اصلاح قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷، شرکت‏ها‎ بواسطه هیات مدیره منتخب مجمع عمومی اداره می‎شوند که آنها نیز با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور، اساسنامه شرکت و مصوبات مجمع عمومی صاحبان سهام، شرکت را اداره می‎کنند. مطابق با مواد ۱۴۲ و ۱۴۳ اصلاحیه مزبور، اعضای هیات مدیره در برابر هر گونه سهل انگاری و کوتاهی خویش و دیگر اعضا، که موجب خسارت به شرکت می‎شود، به صورت فردی و گروهی در مقابل سهامداران و اشخاص ثالث مسئول هستند. همچنین بر اساس همین قانون، محدوده مسئولیت‏ها‎ی مدیران مشخص شده است و در صورتی که مدیران خارج از محدوده تعیین شده، عمل کنند و در نتیجه عملکرد آنها شرکت متضرر شود، خود پاسخگو هستند و باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

 

اختیارات مدیران شرکت

محدوده اختیارات مدیران شرکت
ماده ۱۰۵ قانون تجارت به تعیین اختیارات مدیران شرکت پرداخته است و در این زمینه مقرر نموده که: «مدیران شرکت تمامی اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره شرکت دارند، مگر اینکه در اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد. هر قراردادی در رابطه با محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه به آن تصریح نشده، در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان لم یکن خواهد بود». وظایف و مسئولیت‏ها‎ی مدیران در مقابل اشخاص ثالث، شرکت و شرکا مشخص می‎شود که در زیر به هر یک می‎پردازیم:

 

۱- وظایف مدیران در مقابل اشخاص ثالث
بر اساس ماده ۱۰۵ قانون تجارت، مدیران شرکت تمامی اختیارات لازم را برای نمایندگی و اداره شرکت فراهم می‎کنند. اداره شرکت برای مدیران به معنای انجام تمامی امور اداری شرکت و انعقاد معاملاتی که مدیر به نام شرکت انجام می‎دهد، می‎باشد. مدیر می‎تواند مهم ترین امور از جمله فروش اموال اعم از منقول و غیر منقول، انتقال سرقفلی، توثیق اموال شرکت و … را بر عهده بگیرد. این ماده نظم عمومی حاکم بر شرکت را نیز مشخص می‎کند زیرا سهامداران از محدود کردن اختیارات مدیر، بعد از امضای اساسنامه، ممنوع شده اند. در صورتی که برخلاف این امر بین شرکا مقرر شده باشد، نسبت به اشخاص ثالث باطل و بلااثر است. این قاعده از حقوق عام راجع به قراردادها متمایز است و حقوق اشخاص ثالث را حفظ می‎کند.

 

۲- اختیارات مدیر در برابر شرکت و شرکا
سهامدارانی که اساسنامه را امضا می‎کنند، می‎توانند آزادانه اختیارات آن را محدود کنند و یا اینکه بعد از آن و همراه با شرکایی که بعداً وارد شرکت شده اند، به این امر مبادرت نمایند. بطور کلی مدیران در برابر شرکت و شرکا مسئولیت‏ها‎ی زیر را بر عهده دارند:

 

زمانی که شرکا در اساسنامه اختیارات مدیر یا مدیران را محدود کرده باشند. به عنوان مثال پیش بینی کنند که اسناد تعهدآور مهم باید توسط اکثر شرکا امضا شود؛ شرکت و شرکا مسئولیت انجام دادن این تعهدات را ندارند و خود مدیران باید برای انجام آن اقدام کنند.

اگر اساسنامه درباره اختیارات مدیر سکوت کرده باشد، مدیر از اختیارات مطلق برخوردار است؛ مشروط بر اینکه قرارداد جداگانه‎ی بین شرکا و مدیر، اختیارات وی را محدود نکرده باشد. به این معنا که به موجب قرارداد خصوصی، می توان اختیارات مدیر را در مورد شرکت و شرکا، محدود نمود و هرگاه مدیر از حدود اختیارات قراردادی خارج شود، در مقابل شرکت و شرکا مسئول خواهد بود.

مسئولیت مدنی مدیران شرکت
چنانچه خسارات وارده از سوی مدیران شرکت‏ها‎ی تجاری، به اشخاص ذینفع، ناشی از اتلاف باشد، برای احراز مسئولیت مدنی مدیران اثبات تقصیر مدیران ضرورت ندارد و وجود ارکان مسئولیت مدنی به معنای اثبات مسئولیت مدنی مدیران شده است. برای مثال اگر یکی از مدیران شرکت تجاری، شخصاً و مباشرتاً اقدام به تخریب اموال شرکت نماید، مسئولیت مدنی وی ثابت شده است. اما اگر مدیر بصورت غیرمستقیم و با واسطه، ضرری را به اشخاص ذینفع وارده کند، اثبات مسئولیت مدنی مدیر منوط به احراز تقصیر وی خواهد بود.

 

۱- نحوه اثبات تقصیر مدیران
اثبات تقصیر، نیازمند مشخص کردن «باید‌ها و نباید‌های» حاکم بر اعمال شخصی است که بواسطه آن تکالیف و حدود اختیارات و مرزهای مسئولیت اشخاص شفاف می‎شود. اگر ضررها و خسارتهای وارده از سوی مدیر به سایر اشخاص، در نتیجه تخلف از تکالیف و یا حدود اختیارات تعیین شده وی باشد، مدیر مسئولیت آن را بر عهده دارد و خسارت دیدگان جهت وصول زیان‏ها‎ی خود می‎توانند به وی مراجعه نمایند.

 

۲- منابع شناسایی تقصیر مدیران
منابع شناسایی تقصیر مدیران براساس ۳ منبع انجام می شود که عبارتند از قانون، قرارداد و عرف. به منظور شناسایی تقصیر مدیران شرکت‏ها‎ی تجاری باید به این منابع مراجعه کرد.

 

قانون : جهت احراز مسئولیت مدنی مدیران در قانون، باید تکالیف و حدود اختیارات مدیران شناسایی گردد و در صورتی که خسارتهای وارده به اشخاص در نتیجه تخلف مدیران از تعهدات قانونی شان باشد، تقصیر آنها ثابت شده و می‌توان برای جبران ضرر‌های وارده به مدیران متخلف مراجعه کرد.
تقصیر قراردادی مدیران : مدیران شرکت‌های تجاری در مقابل سه شخص مسئولیت قراردادی دارند که این سه شخص عبارت‌اند از شرکت، شرکا و اشخاص ثالث.
تقصیر مدیران در عرف : تعهدات یک تاجر محدود به تعهدات قانونی و قراردادی محدود نمی شود و یکی از منابع استخراج تکالیف و حدود اختیارات مدیران شرکت‌های تجاری، عرف است. اگر در قانون حکمی در زمینه تکالیف و حدود اختیارات مدیران وجود نداشته و قراردادی نیز میان آنها منعقد نشده باشد، برای اثبات تخلف مدیران از تکالیف و یا حدود اختیارات، می‌توان به عرف مراجعه و تقصیر مدیران را اثبات کرد. مدیران شرکت‌های تجاری علاوه بر آنکه ملزم به رعایت اصول عرفی موجود در جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند هستند، باید قواعد عرف را نیز رعایت نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد